20 september 2008

kickoff

gäsp. väldigt trött och seg.
igår vart det kickoff med nya jobbet. kom till varuhuset vid kl 07.30.
tog oss ett varv runt varuhuset, och fick dessutom lite champagne, och en t-shirt där det stod: "snart får stan två mediakändisar som inte skäms för att vara billiga." fuck yeah. sen kom en buss och hämtade oss alla. vid den tiden så visste vi fortfarande inte vart vi skulle. men tillslut så hamnade vi på Vaxholm. när bussen stannar så ser vi en stor ö som ser ut som fångarna på fortet. och det var ju självklart dit vi skulle!
blev direkt skitnervös och åh nej jag vill inte göra det här. den stunden så trodde jag att man skulle bilda grupper och gå in i massa konstiga rum med äckliga uppgifter, medan ens egen grupp skulle stå utanför och glo. kort och gott - precis som på teve.
men så var det ju inte *tack och lov för det* :D istället blev det lekar som alla skulle göra tillsammans, vilket var faktiskt väldigt skoj.

ja, vad mer gjorde vi?
dagen började dock med att vi skulle samlas avdelningsvis och lära känna varandra lite bättre, genom att rita upp "sköldbilder". fun.
och så fick vi ta lite portättbilder. apa, kändes som jag gick i skolan igen. hursomhelst så kommer de bilderna hamna på våra passerkort senare :D can't wait. så bjöds det på lunch och middag, som serverades på en helt annan ö som vi var tvugna att åka till och bla blö. lite musik och dans senare på kvällen. väldigt roligt. fick lära känna många goa och glada människor :) har en bra känsla av att jag kommer trivas här med.
sen blev det båt till land (!) och buss tillbaka hemåt. fast jag och mina jakan-människor kom inte längre än till centralen med bussen. så det blev ju tåg sen.

dagen därpå (idag) var det dax för möte igen, uppe i solna centrum hotell park inn.
såg fraktiskt fram emot att träffa alla igen. på hotellet så var det väl lite av en konferans, pratade lite, mer fakta osv.
nu orkar inte jag skriva mer!!!




fan jag låter ju som en gammal tant när jag skriver. varför varnar ingen mig?!?! xD

0 kommentarer: