07 oktober 2008

"jag kan allting faktiskt"

en mysig dag, börjar med att åka in till stan där på tåget jag möter en gammal god vän, från hemspråket. det var ju ett tag sen. sen så hamnade man på indiska, där jag skulle lämna tillbaka en tunika. ni alla som känner mig tycker att jag jämt gör så här. lämnar tillbaka allt. det gör jag nästan. ena stunden så sitter dem jättefint (i omklädningsrummet) och när man kommer hem så ser man förfärlig ut. då är det bara att ge sig ut i och lämna tillbaka. samtidigt som att jag då hittar en till tröja i sola lite senare. duh. vad oväntat... xD
idag åkte jag in till solna för att ansöka om ett nytt pass. skulle gå med ett par -arrosar, men båda kunde inte komma, av olika anledningar. *puss på er* men lyckligtvis så hittade jag ju dit alldeles själv. har ju redan varit där en gång, då syrran skulle ansöka efter ett nytt pass. jag har ju ett ganska bra lokalsinne. när jag kom in så hann jag knappt sitta och pusta innan mitt nummer skreks upp.
hela proceduren höll på... i två minuter. sen var det färdigt. fotot på mig sög ju självklart. såg ut som ett mongo, samma gäller namnteckningen. hade inte ens tänkt på att man skulle göra det också. som tur är fick man en trevlig kille som fattade humor, som lät mig stå där och skriva tills jag blev nöjd. men jag vart bara halvt nöjd. jag ville inte låta honom stå där och vänta på mig. och nu på passet kommer det stå att jag är 172 cm. woho :)
sen när vi kom hem blev det middag i roma med -arrosarna och neggi. en barngrillbiff med pommes.
MEN DET RÄCKTE JU! :P sen vart det jättemysig promenad mot IKEA, och mot min gamla skola. runt hela jakobsberg kändes det som. :D det vart ju en hel del "vill ge dig vingarna, satuuuuurnus snurrar iiiiiiii..." när man stod brevid karro. sen så sa jag till mig själv att nä, nu fan. innan jag går lägger mig ska jag kolla på tummelisa. som ett barn som letar efter presenter under en julgran, letade jag efter tummelisa videon. när jag hittade den vart jag överlycklig. men sen när jag tog upp omslaget (eller vad fan det nu heter) så hör jag en massa klirr, och prylar som åker upp och ner. ÅNEJ! videon är sönder. då vart jag asförbannad. vad ska jag göra nu? en av mina barndomsfilmer är sönder. finns inte att köpa i butiker längre (JA, jag har kollat på http://www.cdon.com/) vad ska jag göra nu?
då fick jag ryck att försöka fixa den. jag tog en helt random video som jag visste att jag inte skulle bry mig om. skruvade upp hela skiten, skruvade upp tummelisa videon, flyttade filmrullen till en annan video, och voila!
den funkade igen. äntligen kände jag mig användbar för någonting.
finns iallafall en sak jag kan göra. fixa en videofilm! kan du också göra det? ;)
NEJ ska du säga :D

TUMMELISA FOR LIFE!!

0 kommentarer: