18 november 2008

händelsefull start på veckan

igår 2008-11-17: först skulle vi vänta på annah i ikea, hon hade lite möte. då passade jag och rickard på att stoppa i oss lite frulle. något som jag är lite dålig på att göra. men med lite sällskap blir man ju motiverad :)
igår vart det somsagt västerås för mig annah och rickard. fredrik såg man inte, men jobbade visst då när vi var där. typiskt av honom att stå och gömma sig på kontoret ;P blev lite lunch, en massa jävla bil, blandat med skratt och skrik.
hamnade dessutom i en av västerås centrum, och parkerade på östermalm parkeringen xD när man strosade runt västerås gatorna så kändes det som att man var utomlands. det fanns vita bussar, men typ inga(!) butiker :P eller okey, fanns inga roliga butiker. men människorna där såg till och med annorlunda ut >__< efter resan blev det bio, som jag gav förslag om. så vi smet in på vår ikea för att köpa biljetter. men tydligen så var receptionisten inte där. bara en vakt, som tydligen inte kunde öppna dörren till biobiljetterna. idiot. han trodde väl bara att vi inte jobbade där. dumass. så vi åkte hem till rickard så länge och titta på när han satt och åt äcklig mat :P

jag var helt hajpad för att se Saw 5, men när vi kommer dit så blev det något helt annat. nämligen "Låt den rätte komma in" jag kan ju likagärna säga nu att den inte är sevärd, överhuvudtaget. tråkig, inte läskig, bara... konstig. gillade inte den. jag blir alltid nedröstad när jag ska kolla bio med vänner. och kolla vad det blir! slutar alltid upp med att vi kollar på bajsfilmer, som inte jag väljer. jag försöker bara sitta här och skriva "i told you so" :P man ska alltid lyssna på maria! BURN!
filmen var ju inte läskig. men tanken av att gå hem och sova ensam sen lät inte lockande. så jag spenderade natten med annah, i hennes jättemysiga etta, i fridhemsplan. hade en sjukt skön kväll.
en sjukt skön dag. :)


morgonen därpå vaknade jag upp "pigg" och alert. nu skulle det bli frukost, ut och shoppa lite i stan med annah. men den drömmen sprack när bossen ringer och vill att jag ska jobba. självklart tackade jag ja. alltid roligt att jobba, men samtidigt tråkigt att vår dag inte blev av. det får vi helt enkelt göra imorgon :D om inte jag jobbar igen xD

jobbet idag var förövrigt väldigt tomt och tråkigt. det var ganska ensamt och tyst i lokalerna, tills gubbarna kom och börja borra och måla på väggarna. så skulle man stå ut med allt oväsen också. som att vi inte har tillräckligt med väsen, och då syftar jag på alla dessa larmljud som skriker lite överallt och lite när dem vill >__<
time to go to bed and watch SATC, again. can't get enought of it. :)
så får man hoppas att det blir minst lika kul imorgon :D

0 kommentarer: