07 november 2008

it's the end of an era

idag har nog varit ganska gråig dag. men på hemvägen så blev det lite klarare.
tidigare var jag med carro i centrum. skulle ta en tripp till systemet, och till sushi&curry!
inget av det där var till oss, det var till hennes syster. som ville att vi.. vi och vi, jag inviteade mig själv :P åsa ville att carro skulle köpa alla dessa saker till henne och köra iväg den till hennes jobb. and so we did.
poängen med det här inlägget är att jag ville prata lite om Sushi&Curry. dvs gamla lilla cyberland. det kändes fel, tillochmed när jag tog det första trappsteget. bara trappstegen gav mig flashbacks på "ah, nu ska vi upp till de höga borden och fika. jag beställer en cola. carro beställer en cola med delicatoboll. karro och neggi tar det vanliga latten och maggi kör på nyttigt green tea :D".

när vi kom in kändes det sjukt konstigt. halva väggen var lite rödaktigare än förut, datorrummet med all nät ovanpå taket och alla småpojkar sittandes vid datornerna har ersatts med massa stela och tradionella kinarestaurangbord. vid kassan blev vi hälsade på tre glada asiater. vi sa glatt hej tillbaka, men inombords så brann jag av 'ilska' xD haha nej, skojar bara. men de hade snabb service, vi beställde apmycket käk. "till en hel familjarmé" men det gick fort. fast jag tycker fortfarande att det känns obehagligt när asiater stirrar så där på mig. varför ska de jämt göra så? DUM!

men nu är det officiellt: finns inga spår kvar av vårt cyberland. det var stället där vi pratade, pratade bra, pratade dåligt, pratade skit, skrattade, grät, var tysta, drack, åt, kissade, sket(?), kramades, pussades, pluggade, läste, spelade kort, ringde, väntade, stirrade.
det är numera "your gateway to asian. brevid sture kemtvätt" vadå ASIAN?! wtf xD

0 kommentarer: