13 november 2008

redan hemma

nu har jag äntligen kommit hem.
på jobbet bjöds det på frukost och snack :D det var härligt att träffa folket igen. synd bara att det är nio dagar kvar tills jag jobbar där igen =/ dröjer och dröjer. idag var dock första gången jag loggade in med mitt kort. så fint när det står maria pundurasi på maskinen xD jag blir så glad. och stiliga såg alla ut med sina nya skjortor :D fast man blir ju nyfiken när cinthya säger att pikétröjorna var faktiskt mycket bättre. varför fick vi inte det istället? nu får vi ju aldrig veta ^^
efter mötet promenerade jag och U hemåt och snackade lite skit. efter att ha spenderat en kvart i lägenheten så är det dags att gå ut igen.
till tandläkaren. inte att jag varit rädd eller nervös. jag är ju deras stampatient somsagt ;D jag kommer dit. ska anmäla mig till receptionen men ulrika vet ju vem fan jag är, jag behöver inte anmäla mig in xD hänger av mig kläderna och fram med borrarna. idag passade vi på att köra två tänder. effektivt tänkte jag, men det skulle brännas i mitt bankkort senare. vilket det gjorde. 1513:- för två jävla tänder. sen så uppmanar min tandläkare att gå besöka en tandhygienist för 600:-. tack för den. kommer nog ändå inte lära mig så mycket av det. =/
är det bara jag, eller när man sitter på tandläkarstolen och blir lagad, att tandläkarna alltid ska sitta mittemot sköterskan och snacka om sina söner och om mat? är det inte sånt man tar när man lunchar? eller är det bara för att oss patienter ska kunna ha något att lyssna på, så att vi inte känner oss utanför medan de stoppar massa saker i munnen på en? det är ett mysterium :P
nu funderar jag på att ta en sväng till jobbet igen, för att hämta lite saker. men jag har ju ingen lust att göra det själv. känner bara att mina kläder inte behöver ligga i skåpet över en vecka. man kan ju faktiskt ta hem och tvätta dem xD plus att mina skor ligger utanför skåpen, vilken jävel somhelst kan ju ta dem. vi har ju redan haft ett drabbad varelse i omklädningsrummet. någon hade tagit någon del av tjejens sko. orka. människor är dumma.

varför sitter jag fortfarande och skriver här? jag borde gå ut och göra någonting nyttigt.

like that will ever happen. unfortionately not.

0 kommentarer: