01 december 2008

dagarna som har varit.. i skövde

onsdag 26/11: på väg till skövde. jobbade då inte den dagen, men var ändå tvungen att komma till jobbet sista minuten för compliance-underskrifter. vi åkte till centralen, ivriga och förväntansfulla inför den stora kommande resan!! tågresan tog två timmar, och vi alla satt inte ens brevid varandra. linda fick sitta i en helt annan vagn, medan jag och jakob bara satt en stol ifrån varandra. jag blev platsad brevid en jättesöt kille, men eftersom ingen satt brevid jakob så flyttade jag ju självklart dit. haha darn! ;D
vi kommer till skövde. glada, men ser ju knappt något av staden med tanke på att det var så jäkla mörkt. vi letade efter en skövde taxi som skulle ta oss till
Best Western Pereneius Plaza Hotel. en trevlig taxigubbe, med skön "gött-dialekt".
vi blir välkomna in i hotellet av en tant, som liknar en creepy häxa från gamla filmer.
"linda, du en trappa upp"
"maria, du bor i den här våningen.."
"och du jakob, du bor en halv trappa NEEER...!!"
vi flickor försökte hålla oss framför henne, men så fort vi försvann så brast vi av skratt, och lite skräck. rumman var väl helt ok. förutom att mitt badrum var helt äckelgrön, och lindas turkos. jakob hade jag ingen aning om. och så hade den för mycket speglar. dåliga speglar, som speglade åt fel vinklar. det räckte inte med att man hade tillräckligt mycket komplex. självklart tittar man ju alltid igenom allt som finns. under teven hittade jag en låda med den nya testamentet. freakhotel. blev lite skraj. sängarna var stora och sköna... tänkte jag. de var svettvarma. man sjönk ner i sängen och täckerna var alltför varma. första dagen sov man dåligt. 4 timmar.



torsdag 27/11: första arbetsdagen. började med lite stressig frukost, men tanke på att vi skulle börja sju. frukostbuffén öppnade halv sju, men vi bad om att få komma kl 06.20. vi slängde i oss all mat, sen så ser vi andra människor komma in. i mediamarktkläder. oreally?. fler supportrar. i samma hotell. funny xD men dem tyckte vi ändå inte om. taxin kom 06.45. vi anländer till media markt skövde. den var väl stor, en våning. men ingen slår barkarbys ;D vi blev bemötta av en vakt, med glasögon, som försökte vara rolig. eller som såg ut att försöka verka rolig. men han var inte rolig. han var konstig. senare på dagarna lägger man märke till de andra väktarna. men de flesta var tjejer. tråkigt nog. och en man, som vi aldrig kommer glömma. vi kallar honom för "hulken". den jättestora mannen med stor näsa och stora händer. jag tror inte ni läsare fattar hur stora dem egentligen var. men de var gigantiska. skitläskigt!
in i lunchrummet vart det ingen officiell hälsning på sina arbetskamtare de kommande fyra dagarna. det var mest in i kassarummet och ut och jobba. lite trist =/ alla som jobbar i kassan var btw tjejer. inga killar. fun fun fun xD varuhuset har sju kassor, men dessa kassor var inte spegelvända. alla tittade rakt fram. och jag, både första och andra dagen, satt vid kassa sju. längst bort. det fanns ingen framför mig. förutom en röd vägg. med lite text och bilder som skulle "underhålla"mig. deras öppning var totalkaos.. eller inte. det påminde oss om en vanlig vardag hemma i barkarby. tiden gick ganska trögt. jag satt helt ensam i kassa sju från 08:00-22:00. alla förutom jag och linda hade folk som satt brevid en. men vi två är ju så jäkla bra att vi inte behöver någon. och den dagen sålde jag 6 PG. jag rockar. fast det slår ju inte mitt rekord hemma, då jag sålde 18 PG tillsammans med romina under öppningsdagen. BURN!
de här dagarna skulle varuhuset underhållas av ingvar oldsberg. han var dock bara där första dagen. men Sören Strid var ju vår favorit. vår standup-music entartainer. och så självklart guitar hero 4. jag kan knappt räkna hur många ggr vi alla var tvunga att lyssna på "living on a prayer".
maten som de erbjöd var väl helt ok. iallafall mackorna. lunchen däremot var nog faktiskt äckligare än barkarbys. när det var stängningadags var vi för trötta för att hålla oss vakna och upptäcka mer av skövde. vi upptäckte att varje gång vi skulle hem eller dit, så skulle det alltid vara mörkt. vi skulle aldrig kunna se skövde på dagen. därför döper vi skövde "zoombiezone" skogigt, regnigt, dött, tråkigt. fanns massa "hills" några meter från varuhuset. när vi stod och väntade på taxi tänkte vi att zombiesar skulle klättra upp bakifrån "bergen" och springa mot oss. euw.
slutet på dagen så var vi jättehungriga. vi hade ju inte fått i oss tillräckligt bra och god mat. så vi försökte desperat hitta oss en liten mack. hotellet hade dock en mack brevid sig, men självklart så var det inte öppet. så vi fick gå en bit in mot centrumet och kirra lite food. men sen blev det sängdags.



fredag 28/11: lite sovmorgon. börjar kl 09:00. frukost i lugnt och ro. varuhuset skulle vara öppet 10:00-20:00 idag. men idag så var det dödare än vanlig i varuhuset. ingen var där. då kan ni väl förstå hur kul jag hade det i kassa sju. men som tur hade vi kvar sören som kom då och då till kassan med sin gitarr. inget händelsefullt idag, vad jag kan minnas. efter åtta så drog vi till Max-Hamburgare som låg brevid Mediamarkt. sen blev det hemåt och sova. again. om hopp att lördag blir roligare.


från Elgiganten xD




lördag 29/11: lite roligare blev väl det ändå. idag så kom två nya människor till kassan som skulle jobba. de hade ingen möjlighet att jobba under öppningsdagarna. jag skulle hjälpa en jättetrevlig kvinna vid namn Jacquline, vi skulle sitta vid kassa sex. kassa sju satt en kille. ooh, EN kille och en massa tjejer. Kristoffer. jättetrevlig han med. ett plus att han var så söt ^^ idag kände vi oss mer som supportrar. vi gick runt lite och såg till att allt såg bra ut. innan så satt vi ju själva i kassorna. och idag bestämde jag och linda att vi skulle upptäcka en liten del av skövde. av det som fanns iallafall, eftersom vi slutade 18:00. vi gick runt och frågade om vad det fanns för ställen, vad man kunde göra.
sen slutade det upp med att vi skulle ut och käka middag med en grabb som heter chiraag, och med hans vänner på Salt. Libanesisk käk. lite awkward. men efter lite dricka blev det väl lite okey. eller? sen blev det lite nattklubb på Vatra. ångest. jag och linda har dansat i skövde! vi kände oss som tanter, med våra kläder på. vi kände oss väldigt påklädda, om man jämför med brudarna som var där. jag dör. och massa småskitkillar. sen så fanns det dessutom en strip stång, som alla tjejer ordentligt utnyttjade, medan jag och linda satt och tittade på. speciellt en brud som hade en kort tunika, och inga byxor. hon lämnade väl dem hemma. trosorna med. :) lovely. en av våra nyfunna vänner sa att vi skulle nog ha haft roligare på nattklubben brevid. det var gaytema. jag tror jag skulle ha roligare där också. varför gick inte vi dit?!?! haha.
vad hade vi gett oss in på egentligen?! xD vi trodde att vi skulle dö. bokstavligen. no kidding. oh lord. vi ville bara hem till våra sovrum och glömma bort dagen ^^ HAHA. vi längtade oss hem till stockholm!!!! imorgon skulle vi åka hem! packa!


söndag 30/11: sista dagen. började 09:30. tur det. för vi var tvunga att PACKA!! senaste utcheckningen var kl 10:00. så vi fick ju släpa med oss våra tunga väskor till jobbet. men idag gick det ganska så snabbt. skönt det. vi alla var ju så glada. till en början. för vi skulle hem!! jag däremot senare på dagen var fett cranky, visste inte varför. det var nog antagligen för att jag inte hade fått i mig någon bra mat nu när vi var i skövde. nu ville jag ju bara hem! kassamänniskor behövde inte oss. vi hade lärt dem så mycket. de klarade sig utan oss. tåget skulle komma 19:47 så vi hade ju lite time to kill. vi drog till Max, för sista jävla gången. anländer till tågstationen vid lämplig tid, men upptäcker då när vi är där, att tågjäveln var försenad. en timme. 20.45 var den nya tiden. tydligen så ville inte skövde bli av med oss. men vi tre kunde säga att vi aldrig ska åka tillbaka till skövde. never. dödstad.
men kanske Hjo? HAHAHA!

det här vara bara en liten beskrivning om hur mina dagar har varit. antagligen för att jag inte orkar utveckla min skrivning, eller för att jag försöker tränga bort vissa minnen ;D
ha det gött!

3 kommentarer:

Neggi sa...

LITEN beskrivning? driver du med mig kvinna:P Det känns fan som om jag oxå va där nu:P

Caroline sa...

ja! vada LITEN?!

maria sa...

:D fine. my bad.