17 december 2008

diskhora

idag var en helt okey dag. blev uppväckt av en Mia från ikea.. som jag btw inte hade träffat eller hört om förut. nu vet jag att hon är vår nya kökschef. hursomhelst ringer hon mig kl åtta och frågar om jag var villig att diska några tallrikar. självklart sa jag ja. och hoppades på att jag skulle hamna med ett skönt gäng så diskpasset bara skulle glida förbi hela dagen. och självklart så gick den önskan som den ville :D hamnade med carro, linda och en försenad annah *fy skäms* då vart det fullfart med musik, tillochmed fick vår chef att skaka rumpan lite :D upplevde dessutom ett litet vattenkrig. men det var inte jag som började. jag lovar! stod där som en mupp och jobbade flitigt som en åsna, så kommer vatten från ingenstans! jävla carro. du ska få för det här!! sleep with one eye open ;D såg ut som att det hade runnit ut vatten från min navel xD
-
jag hade dock glömt hur det var att jobba på disken lite. hygieniskt sätt. dock var jag beredd på att jämt vara skitig, speciellt om händerna. typiskt när man står och langar att man vill klia ansiktet. kan ju inte hjälpa det. suck. men det jag hade glömt bort (eller snarare förträngt bort det, eftersom det är ju så himla mysigt och värt att minnas?) var att man kunde bli så satans blöt om fötterna. spelar ingen roll vad för skor man har på sig. äckligt blöt blir man. fötterna blir våta som russin efter jobbet. hörde att en tjej nångång jobbade i ballerinaskor. stupid bitch. HOW COULD YOU!!! :P haha blir bara arg av att tänka på det :) extremt farligt ju. tänk på alla dessa glas och porslin som vi av "misstag" tar sönder xD. tappade en hel jävla del idag. our big ass bads. men det var kul att se alla mysiga människor igen. kanske eventuellt en liten träff med dem redan imorgon. imorgon är det nämligen julmiddag endast för restaurangaren. de andra avdelningarna kan skita på sig ^__^

0 kommentarer: