22 december 2008

lördag, söndag, måndag

maria, mary, pokpik, pooki, pandan, marre, pundaren, pundhuvve, muffin, mens, tönt.
you name it :)
-
helgen har nog varit lite tuff. har jobbat 10-timmars skift på jobbet. lördagen så satt ja i kassan och jobbade. hade hört att dagen innan det vid runt kl 19.00 tiden så hade alla kortterminaler slutat fungera i alla tre varuhus i stockholm. dvs barkarby, heron city (kungens kurva) och nacka. och självklart så fortsattes det på lördagen där med xD fast inte så länge. kanske någon timme. så varje gång någon kund skulle betala med kort så var man alltid tvungen att kontrollringa banken för att godkänna deras köpande. tog kanske runt två,tre minuter per kund. och då kan man väl tänka sig vilken kö det bildades. och på den här tiden av året, kunde inte ha blivit bättre tajmat xD jag satt då i kassa två, brevid ettan. lilly satt i ettan och skrek "KASSA ETT MED ENDAST KONTANTBETALNING" och då kan man ju gissa om alla flyttade till tvåan, alla kortköpare. gud vilken bajskö. men nu har man lärt sig det ialf xD bella hade visst också varit där och handlade när jag jobbade, men såg inte mig. hon betalade på ETTAN! du är lite dålig du, bella ;D
-
efter jobbet så gick jag hem till peyman. nu är du 20 år gammal, lilla gubben :D så då vart jag tvungen att skynda mig för att hinna till min buss, annars skulle jag vart tvungen och vänta en timme till, då hade det nog inte varit någon idé för mig att gå. med tanke på att jag jobbade på söndagen därpå också. men vi alla hade jätteroligt på festen. stackars lilla guldfisk som låg mitt på köksbordet. den fattade ju ingenting. och jävla sebbe, som gav den en fet petning xD taskigt gjort av dig! tog evigheter för guldfisken att återgå till sin normala simbalans xD
-
söndagen då satt jag på kundtjänsten hela dagen, från 10-20. "lagom" länge. självklart ringde det inte så mycket. kanske runt 70 samtal. fick låna en engelsk bok av elin, som jag aldrig läste. jag lyckades underhålla mig på andra sätt. http://www.minhembio.com, min söta ipod, och telefonen. ringde och störde folk på golvet, lunchrummet och infon lite då och då. but hey, that's just me ;D and you all love me. när ja äntligen blir releasead från cellen så går jag runt varuhuset och lämnar tillbaka massa stuff, så tittar jag ut. DET SNÖAR. im like oh no. med tanke på att det var sent, och dessutom en söndag, så fanns det ju inte några bussar vid den tiden. im like this is just great. men fick ändå trevligt sällskap till barkarby i det snöregniga ovädret av thomas, sidde och.. vågar jag säga claudio? sorry, vi har inte setts så mycket xD anywho. när vi kom fram så sa någon "ser ut som att du har kissat på dig" så illa var det.
-
nu är det måndag, fint väder ute. sitter och väntar på att nån av de två töntarna annah eller rickard ska höra av sig igen, om när vi ska till uppsala. vill ju fan åka snart. måste dock springa förbi mediamarkt och sno en datorväska. jag måste ju bara ha den!!

0 kommentarer: