22 februari 2009

what a day

Verkar som att jag har problem med att sova. jag vet, klockan är ju dags för att gå upp liksom, men gick och la mig rätt så sent, så jag har egentligen rätt att sova längre än vad jag nu egentligen har gjort. så jag tänkte att om jag skriver om gårdagen så kanske jag blir lite segare och snooza litegrann efter det :) är just nu ganska sliten och gnällig, känns som att jag jämt är det.... nee, vad hemsk i sånt fall xD
-
hur som helst. lördag. mamma jobbar nu i helgen så då har jag stället för mig själv. vaknade relativt tidigt, inväntade lindas samtal om hopp på att få jobba lite mer den dagen. slutade med att jag skickade ett sms själv och frågade vad hon gjorde. de behövde ingen hjälp idag. suck. vill ju jobba lite till (._.) men var ändå glad att jag var uppe i god tid, innan dagen skulle försvinna. hade ju hemmet för mig själv. satte på ashög musik, sjöng litegrann medan jag pratade med vännerna på nätet. att sätta på sina favoritlåtar med jättehög volym är nog höjgpunkten på mina dagar, det är dem stunderna som gör att jag blir glad och upbeat :D vill flytta snart så jag kan göra så när fan jag vill. grannarna har ju inte heller nånsin klagat, men man tycker faktiskt att de borde göra :P men bra att jag är nöjd, och att dem är nöjda.
började med lite lätt frukost, satte på en film och myste lite. tittade ut på den äckliga kylan, visste att jag var tvungen att smita iväg till coop, vi har ju ingen mat hemma. så jag gjorde det. köpte hem lite grillad kyckling med potatissallad. mums ^^ satt och åt tillsammans med en sex and the city avsnitt. sen brukar det alltid bli att när jag sitter och äter i vardagsrummet och tittar på teve så blir jag rätt dåsig och trött. kollade klockan. 13:30. closed my eyes for a moment. well it was one hell of a moment!! nästa gång jag tittar på klockan så är det 16:30. jag hade sovit i tre jävla timmar. lite gnällig att jag hade missat typ halva dagen, men ändå glad att jag fick lite mer sömn. har ju sovit lite sepe dem sista kvällarna. och det finns ju ingen uppe som vill hålla mig sällskap i telefonen, för ni alla ska väl sova så jävla bra. förutom mig :P
en timme senare kommer mammsen hem. glad för en gång skull, och inte lika trött och nere som hon brukar bli efter jobbet. men who can blame her? inte världens enklaste jobb. hon är min hjälte.
fortsatte kvällen med lite data, pillade runt lite. visste att killarna skulle basta idag, men var själv inte riktigt på bastuhumör. så gick ut för att handla lite godis och titta på en rulle hemma. men då attackringer diyar, peyman och edon som säger att de vill ha mig där. åh nej, tänkte jag först. inte på humör för basta. är också en väldigt blyg människa. men sen tyckte jag att det var dags att ändra på attityden. "be spontanious". jag dissade min jättegoda godispåse och gick iväg till diyar, dock inte för att basta, utan mer för att hänga. hörde att de hade ett rum utanför där man kunde vara. men det slutade ju självklart att jag lekte i bastun med dem :D mysigt var det ju. gör gärna det igen. what's not to like? fem barndomsvänner, som tränger i bastun med massa sprit är väl alltid nåt man ska uppskatta ^^ vart ju lite orolig för diyar, att han skulle bli för full.. för att GÅ UT senare. :D
grabbarna ville fortsätta kvällen på MP, självklart hängde man med. inte ofta man bastar och drar iväg och dansar efteråt xD var dock tvungen att springa förbi hem och ta en snabbdusch, fixa håret. var så gott som redo för att gå ut vid halv ett-tiden. var ju inte lika mycka folk ute som det brukar vara. brukar o brukar. eller hur fan ska jag veta? jag har inte varit på MP på flera år känns det som. till skillnad från mina boys som går dit typ varje helg xD
sad, so sad. ;D men det var tillräckligt för att våga gå upp och dansa. ibland är det ju kul att gå ut och dansa, byta ut blickar med andra killar. det kan ju aldrig vara fel ;D eller jo, det kan det faktiskt :P vi smet iväg och hmtde jackorna vid kl 02:40 innan folkmassan skulle komma och svetta på oss. vi drog iväg till träffen-grillen och köpte lite käk. jag däremot blev äcklad av menyn som de har så det slutade med att jag köpte ingenting. killarna däremot köpte massa girosrulle och kebabtallrik som de åt och smaska så det bara rann vitlökssås på armarna. they are a bit disgusting. sen slutade det med att jag vart så trött att jag bara stelnade till och tittade rakt fram på ingenting. i was tired, ok? :P
ombytt och klar för säng runt 03:30 tiden, men kunde inte somna förren 05:30 ish. illa, då man hör mamma gå upp och fixa sig inför jobbet, då man själv inte hunnit sova nånting. hade för mycket saker att tänka på. jag måste sluta tänka. men jag kan inte hjälpa :( vad kan jag gör åt det då? finns ingen som kan hjälpa mig /__\ fick lite sömn tillslut, men vaknade runt sju då katten bögkraffsade på dörren. hatar min katt ibland. ibland så borde han inte finnas. eller ok jo, nu är jag bara elak. men det är bara för att han var omedvetet elak mot mig. stupid cats. they should know better!
-
nu tycker jag att jag har skrivit för mycket. men jag känner mig inte tröttare för det. ska nog fortsätta min morgon med hög musik. mamma har ju somsagt gått till jobet igen :D lär nog däcka nångång senare på dagen.
<3

--------------------------

vill nu avsluta med den här. ha en fortsatt trevlig dag. talk later!

-----------------------

0 kommentarer: