31 januari 2010

Söndag - Ledig!

Stod och väntade vid Herrestavägens busskur. Minding my own business. Musiken strömmar från hörlurarna och jag rockar loss i snöovädret. Ser massa människor komma gåendes mot busskuren, bl.a tre små pojkar. Vänder mig bort från andra så jag kan mima i min ensamhet. Sen kommer bussen, då jag vänder mig om för att stiga på, så ser jag dessa små pojkar stå där och röka cigg. Och hur gamla kan de vara? Typ 10? Chocking. Ja, jag vet, har märkt att nu på senaste tiden har många barn börjat röka i väldigt tidig ålder, men fan man blir ju alltid förvånad när man ser barn röka. Jag blir nästan lite förbannad. Tänk vad föräldrarna inte vet vad deras unge gör. For all i know så ville jag bra gå fram till dem och slänga bort deras cigg, men nä. Dem var ju tre.. they would beat me down to the punch xD Men den ena pojken rökte inte ens klart sin cigg, släckte då sin halva och la den i fickan.. alltså åååååh.
För i helvete!

0 kommentarer: