02 februari 2010

Uppsala!

Fuck it! Nu är det dags för en ny!
.
Har precis kommit hem från äventyret med Rickard! Vi hade somsagt tagit oss en liten trip till Uppsala. Trevlig stad, men fifan vad kallt det är där! Mina fötter för till is när vi skulle ta oss till Waynes Coffee, som tog oss en liten evighet att hitta. Eller , det var ju egentligen inte alls långt, men med tanke på att man inte är van vid Uppsalas gator och att man var så ihjälfrusen så kändes det som att det tog ett tag att hitta stället. Men vi värmde oss snabbt med en toast och Chai Latte. Mmmh! :D Påvägen till cafét möter vi på oss en massa gröna bussar. Åh, Uppsala har gröna bussar. Cute!! Så såg vi en buss som hette "Buss 13 - Coop/IKEA" Då tyckte vi att åh, vi borde ta oss en liten tripp till IKEA, vårt andra hem så att säga. Jag tänkte att fan likabra att köra dit, ville köpa ljus, och Rickard handlade lite glas och annat skit till din nya lilla lägenhet! Men vi kom lite vilsna påvägen dit. Planen var att vi skulle åka efter en #13 men det skulle dröja ca 13 minuter. Vi åkte fritt istället, och efter lite letande så hittade vi hem! Jag fastnade vid förvaring och klock-avdelningen där jag hittade en väckarklocka. Var ju på jakt efter väckarklocka för sisådär en vecka sen, då jag hittade en med Patrick. Skitsnygg ja, men den var värdelös :/ Skitjobbig att ställa in + att den aldrig väckte upp mig och snooza inte på rätt tid. Men nu har jag hittat en ny klocka. En analog klocka, ni vet för dem lite äldre och tantigare :) Den var nice, så jag får hoppas på att den väcker mig. Den har stegrande ljud, samma noise som jag brukade vakna till när jag var ett litet barn. Så jag har värsta förhoppningar om denna! Nu ska jag vakna i tid!!
Påvägen hem kikade vi på klockan, och såg att Annah hade precis slutat. Vi åkte till den andra IKEA på hemmaplan och fikade med henne :)
.

0 kommentarer: