25 februari 2010

I feel robbed!

Har precis kommit hem från tandläkaren Ulrica, min lilla favorit, med en massa dåliga nyheter, precis som alla andra gånger jag har varit där. Eller vissa bra saker, och vissa dåliga, men JAJA.
Hur som helst så har det inte skapats några fler hål på tänderna (el-tandborsten har äntligen visat bra resultat, ångrar absolut inte över att ha köpt en sådan. Oral B Triumph 4000 - i love you!) men självklart är det alla dessa gamla lagningar som krånglar till sig. Verkar som att jag behöver ytterligare en rotfyllning på en gammal lagad tand, och en massa annat tjafs som tandsten. Det är ju bara ta fram tandtråden och såga sönder mina tänder. Men Ulrica sa att det går iallafall åt rätt håll, med tanke på att det inte har uppkommit några nya problem. Så nått bra fick jag höra ändå.
.
Jag är ganska så arg på barndoms Maria, hur mycket jag sket i att ta hand om mina tänder som resulterade med en massa jävla hål när jag var liten, och en massa avgifter som min kära pappa fick betala för att jag vägrade gå till tandläkaren.. för att det var tråkigt! Nej, inte för att det var läskigt, jag gick inte för att det var tråkigt. Och kolla hur mina tänder är nu! (Okej, jag kanske sket i att gå en gång men det spelar ingen roll nu)
Alla dessa lagningar är säkert något som jag måste occasionally laga om till och från för resten av mitt liv!
I guess karma really does exist, gör man dåligt ifrån sig och fular med sina tänder när man var barn och lagade allt gratis, bortskämd som man är, så får man en bitchslap när man är vuxen. Halleluja.

0 kommentarer: