07 februari 2010

I lördags - kickoff!


Igår var det kickoff med kassa-avdelningen. Började med ett möte vid 16-tiden, och sen blev det Gokartpalatset i Älvsjö. Vi beställde en taxi då vi redan hade två personer som körde bil. Roliga var att dem viss inte hur man skulle ta sig till Älvsjö, så vi följde efter taxibilen som körde som ett jädra kukhuvud. Fort som fan, och så körde han åt fel håll, vänstersvängen där i närheten av Älvsjö var ju fantastisk!
.
Vi var elva personer som skulle köra gokart, då banan tar endast 10 personer per race. Så vi delade upp oss i fem och sex. Självklart så var jag i första racet. Jag har inget körkort och har aldrig kört gokart tidigare, så jag hade faktiskt ingen aning om vad jag skulle förvänta mig över detta. Jag gick på sakta och säkert, och inte racea som vissa andra (!) galningar haha! Men jag kom iallafall inte sist, men inte heller bland dem fem bästa. Låg i mellansnitt sådär så jag var ju nöjd. Det var kul som fan, men gud vad jag spände mina fötter. Kanske just också för att det var så satans kallt i lokalen, men dels för det okända och läskiga. Här är man inte blyg för att säga sanningen!
.
.

Efter racet blev det gokart med lite bullride, kasta bollar på burkar, luftgevär och sumobrottning. Mysig stämning med oss alla, då vi garvade så jävla mycket! Vart dock lite besviken på sumobrottningen, då vi inte fick några sumodräkter, utan fotbollsdräkt istället. Å andra sidan så var det skönt att slippa tanken av att nån har gått runt och svettas and god knows what jag i dessa sumodräkter. Fotbollsdräkterna var rätt så luftiga, och luktade inte så konstigt xD
.
Bullride var roligt - för dem som tittade på. Jag däremot fegade ut och ville inte göra detta, men det var kul att titta på dem. Men vissa verkade ju fan göra illa sig, speciellt lilla Samuel med handen! Stackare!
. Luftgevär var dock ganska roligt. Men fifan vad kallt de var i lokalen. Skakade som fan. Men lyckades träffa alla gånger tillskillnad från vissa andra sötnosar som missade tavlan. Huuuu. Men det var nice!

0 kommentarer: