02 februari 2010

Nojjan börjar stiga upp igen

Nåt som jag missade att rapportera angående imorse. När jag vaknar så har jag alltid den reflexen att starta upp datorn, det första jag gör på morgonen. Speciellt om den ligger på sängen, then i have to press it immediately. Jag stirrade på väggen medan den laddade upp och ska göra det den ska, förutom att BSOD (Blue Screen Of Death) kom fram... igen. Sist var för ca tre månader igen. Jag börjar bli orolig. Ända sen första gången det skedde så är jag jätterädd för att den ska fastnadär igen. Nu imorse konstigt nog så tänkte jag på BSOD när jag startade upp den och tadaaa - där kom den! Som tidigare så vart jag allt för chockad och hann inte läsa all skitsom dök upp. Det ända jag hann läsa var typ "crash dumping" eller nåt.. Jag rebootade direkt, och som tur var så kom jag in i Windows igen.
Men jag har upplevt så många BSOD i mitt liv och jag orkar inte uppleva det igen. Folk säger att jag borde skaffa Apple, but I don't want it. Jag vill ha en PC utan en BSOD upplevelse xD

Är det redan dags att köpa en ny dator? Wtf, den är ju typ bara ett år gammal.

Som tur så har jag en extern hårddisk, så såfort jag fick igång datorn så började jag backuppa ALLT skit i min dator. Vill inte uppleva att tappa gamla foton och minnen igen, som jag gjorde för typ fem, sex år sen.
Det var och är en fucking mardröm!!

0 kommentarer: