24 februari 2010

Sitter och kollar på mina räkningar, kommande betalningar och blö. Ibland tycker man inte om vuxenlivet. Men så är det. Sitter här och kikar på BBB (Bredbandsbolaget)s räkning, är ganska sick att de drar av 20 kronor för fakturaavgift. Onödiga cash. Vill anmäla mig till e-faktura så jag slipper avgiften och alla papper som man måste hålla koll på! Problemet är bara att kontot och huvudanvändaren står på min kära fars namn. Vill ju ha det på mitt namn så att jag kan införskaffa e-faktura. Skickade ett mail till deras kundservice om hur man ska gå tillväga. Jodå, det funkar ju.
.
:
"Ni kan göra en överlåtelse av abonnemanget. Då skriver ni under en blankett som vi kan skicka till er.
Avgiften för överlåtelse är 350 kronor."
Are you fucking kidding me? Vad är det man betalar för? For all I can figure out så är det bara små systenmändringar som måste ändras, och ska det kosta en jädra förmögenet för det?! Dem kan ju dra åt h*lvete.
Näfan, jag har betalat till BBB i över ett år nu, och mitt lilla system funkar som den ska. Inga 350 spänn sla slängas i sjön här inte. (Förlåt, är bara så irriterad på allt och alla som tror att man är gjord av pengar. Och att det finns SNÖ på min soffa på balkongen!)

0 kommentarer: