28 februari 2010

Söndag

Snön har börjat smälta, äntligen! Nu är det bara all slask som man måste leva med, men det är en del av vårprocessen, eller hur? :)
Jag märker själv att eftersom jag har varit ledig allt för mycket, hur ovanligt länge jag sover ut på mornarna, vilket gör att jag blir en liten grinig unge nu på morgonen då jag "tvingas" vakna upp för att jobba. Men det är bara tillfälligt. Om någon nu sover med mig en dag och upptäcker att jag gnäller allt för mycket så finns det en sak ni kan göra - splash water allover my face! Speaking of water, borde ta liten morgondusch. Känner mig lite äcklig från igår. Ja, det var väl säkert inte så mycket, men för mig var det lite mycket folk på jobbet. Och dels för att jag fick springa från kassan och infon när det var som stressigast. Men Maria always comes to the rescue!
.

Förr igår så åkte jag Annah och Veronica hem till Rickard som numera bor vid Karlberg/Fridhemsplan. Jättemysigt och trevligt ställe. Men som vanligt, när man ska gå till ett ställe man aldrig varit förut så känns det som en evighetsväg. Men okey, det var inte så långt, var bara tvungen att gå i slask och fuktväder, upp för en lång trappa därman sedan skulle gå över bron mot fridhemsplan. Mjau.. men fan vad fint han har det. Jättemysigt. Gör bara så att jag också vill flytta!

Men nu är det iallafall bokat och klart. Det blir roadtrip i år igen, och nu med kära lilla Veronica också. Nio dagars bilresande blir det. Planen är att vi ska stanna i Köpenhamn, Hamburg, Amsterdam och en liten mysig stad i Frankrike, sen om vi hinner så avslutar vi vår resa i Göteborg/Liseberg som jag aldrig har varit förut.
Men efter denna arbetspass så blir man ledig på måndag. Och då blir det Gävle i god knows what for how long!

0 kommentarer: