28 mars 2010

Hachiko - A Dog's Story

Igår var det tänkt att jag skulle möta upp flickorna, men massa andra saker kom ivägen, vilket resulterade med att Maria låg hemma och inte gjorde ett piss. Jag kikade runt vad det fanns för filmer man kunde se, och ja. Ni tjejer vill nog säkert döda mig, men jag var sugen!
Jag kollade äntligen på Hachiko - A Dog's Story. Ska också finnas en japansk version av denna film som kom ut vid år 1987.
Den var bra, och väldigt sorglig.
Handlar om en övergiven hund som fann sin ägare vid en tågstation. Mannen vart tillslut så pass fäst vid hunden att det slutade med att han tog hand om hunden (Hachi). Varje gång Professorn skulle åka till jobbet, så följde Hachi med honom till tågstationen, och kom tillbaka för att hämta honom när han hade slutat jobbet vid kl 17:05. En dag så kommer inte Professorn tillbaka då han gick bort på arbetsplatsen. Under en tio års period så går Hachi fortfarande tillbaka till tågstationen varje dag, vid samma tidpunkt, och sitter på samma plats dag in och dag ut, för att vänta på att sin ägare ska komma tillbaka.
Denna film är baserad på en riktig händelse. Se den!
.

0 kommentarer: