08 mars 2010

Måndag myskväll

.
Har träffat Peyman, Carro och Diyar i centrum. Tagit en snabb fika på Waynes, och sen lämnat Peyman för träning. Nu sitter vi tre här och filosoferar om... livet, and relationships and feminism ^^ (Diyar håller i en kall öl, ingen fara) (.. och pumpar armhävningar!!) i mitt rum. Han claimar att han samtidigt har hunnit dricka en kopp varm chilité med chokladsmak! Mums! :)
Det vart lite mer efteråt om studenthem och lägenheter, twilight och parodier, vänskap, svenska flaggan, tunisien, mordet i jakobsberg. En riktig kvinnodos för Diyar ikväll. Han behövde nog det. Nu luktar mitt rum både kille och tjej. Toffie tycks tycka om det iallafall, han kom precis krypandes mot min säng och la sig brevid mig.
Vi har kommit fram till att jag har svårt att filosofiera med mig själv. Eller, jag har ju inte det, men gör det i en väldigt låg nivå. Vissa känner att ignoranc is a bliss, men det är till och från för min del. Hela jag känns tanklös när jag är ensam. Tillskillnad från Carro, som tänker alldeles för mycket så det sprider en massa huvudvärk istället. Det är just därför hennes inlägg är så... eftertänksamma. Mina inlägg är ju bara pure bullshit egentligen. Lite kul faktiskt, ha nåt roligt att läsa om ett par månader, men inte lika intressanta som lilla Carros. Jag kan endast filosofiera på en djup nivå med sällskap, det är just därför jag behöver mina vänner, och det är just därför ni alla där ute betyder så otroligt mycket för mig.

0 kommentarer: