24 mars 2010

Linsincident

Och just det! Det mest bisarra hände med mina linser igår.
Jag satt i vardagsrummet och kikade på tv. Jag gnuggade litegrann på mina ögon som jag brukar göra när det småkliar lite för det är så jävla skönt. Efter att ha gnuggat lite så kändes mitt högra öga lite konstigt. Jag håller för mitt vänstra öga för att hålla fokus på mitt högra. Det började kännas konstigt och jag började se dåligt. Gick till toaletten för att kolla what in the world is up. Jämför med ögona och ser att den högra linsen visst hade ramlat av. Jag gick fram och tillbaka från soffan till toan för att se om jag kunde hitta min lins. Konstigt nog så kunde jag inte det. Skitsamma tänkte jag, och hämtade ett nytt paket med linser. Det hade ändå gått mer än två veckor med dessa linser jag hade på mig då. Och det känns alltid så uppfriskande att sätta på sig nya.
Hade precis gjort klart mina toastade mackor med ost, salami och paprika *mums*, skulle precis sätta mig ner för att mumsa på dem. Men sen började det kännas apkonstigt igen, fast synen var fortf okey. Jaha, hade jag stoppat in fel sida av linsen på ögat? Då var jag tvungen att springa in till toan igen. Det lustiga var att då ploppade den gamla linsen fram. Den hade på nått sätt lyckats ta sig in runt och bakom ögat. Fett äckligt! Vet inte, jag kanske är retarded som sitter och tror att sånt inte kan hända, men det kändes jättekonstigt iallafall! Tur att det inte gjorde ont, för det är väl ändå något som man tycker borde kunna göra ont, om den åker in bakom ögat. Euw.

0 kommentarer: