09 mars 2010

Tisdag

Åkte in till stan lite senare än vad jag hade tänkt, men Rickard är ändå en liten seg munk. Var framme vid halv ett-tiden i Karlberg, möter honom uppe vid bron, där jag trodde han skulle möta mig men , idioten stå på ANDRA sidan och väntar! - Jag ska döda dig :) Och så tvingar han mig gå! Men , det slutade upp jättemysigt, gick på Karlbergskanalen. PÅ vattnet. , det var fyllt med massa is, snö och hundra miljoner fotspår så det var safe, men jag var ändå lite nojig att det skulle börja braka. Så tjock som jag är. Men om det nu skulle göra det så tycker jag att paret bakom oss med barnvagnen borde hamna i innan oss. Gud vad hemsk jag är :P Men solen sken mot trynet hela vägen mot centralen ditåt vi gick. Vandrade till EspressoHouse och testade Chai som smakade fint, köpte deras pulver. Woops, nu ska jag försöka göra en egen. Kommer sluta upp med att burken kommer ligga och ruttna i skafferiet, som allt annat stuff. Vi fortsatte promenera runt Rådmansgatan och Odenplan, och fan jag kommer bli en levande GPS nästa gång jag kommer in till stan. Ställen är faktiskt närmare gångavstånd än vad man tror. Skönt att man inte ska behöva lita på t-banan varje gång man vill ta sig till nåt ställe, för så farligt är det inte. Jag ska nog börja gå runt Stockholm lite mer när det blir varmare. Jag kan ju min neighbourhood i Jakobsberg väldigt väl, så där behöver jag inte riktigt nosa runt. Vadå, jag har ju bara levt i Stockholm hela mitt liv, nu är det dags att utforska Stockholm på riktigt! Now who's with me? :)
.
Kära Rickard hittade sin precious lilla tekanna på Indiska för 150 spänn. Skitgullig formad som en elefant. Det passar ju in med hans lila gammeldags utseendet han har för placet. Hatar att gå in till butiker med någon för att handla möbler och skit. Får så mycket inspiration och längtar bara mer för att flytta ut.. men jag trivs fortfarande med att bo hemma. Sådeså!
.

0 kommentarer: