17 mars 2010

Onsdag

Vaknade upp imorse med värsta hostattacken. Var tvungen att tillochmed hämta papperskorgen för att harkla ut denna äckliga grejen jag hade i halsen. Det var väl slem av nåt slag, men fan vad äcklig jag kände mig när jag vaknade. Inte nog med det så vaknar man allt för tidigt innan man ska iväg till tandläkaren. Tänkte om jag körde lite frukost så kanske jag kan somna om igen. Det brukar faktiskt funka på mig. Men , jag körde hela vägen och stannade uppe tills det var dags. Jag funderade på om jag skulle ta cykeln och cykla till sjukhuset. Först tänkte jag hur sjuk i huvet jag var för att ens ha funderat på det. Så isigt och halt som det är ute nu, suicidal. Men sen så tänkte jag, how hard can it be really? Så jag vandrade ner till cykelrummet sådär en kvart innan besöket, och när man minst vill ha det så blir det det. Hjulen hade typ ingen luft. Och jag hade ca 12 minuter kvar. "Skitsammma!" tänkte jag, det funkar ändå. And it did, men det vart jävligt mycket motstånd där på slutet då man cyklar på en uppförsbacke med en cykel som knappt har någon luft kvar. Det gick bra med tandläkarprocessen, inte alls farligt, de la typ en jävla gummitrasa över min käft och spände tanden som ansågs vara "död" och gjorde nåt jädra kraffs. Sen mitt under hela grejen så kommer en av hennes kollega och bad henne gå ut en snabbis, så jag fick sitta där och lalla med mig själv ett litet tag. Kände lite konstigt, speciellt när dörren är öppen för allmänheten som går förbi, och fan vad ont i nacken man fick av den där jädra stolen. Men tydligen så var denna lagning endast halvklar, och skulle behöva komma tillbaka en gång till, vilket betydde att jag fick delbetala, så jag har ju lite pengar kvar att leva med denna månad.
När jag kom hem så fick jag damp och duschade min katt. Igår innan vi gick och la oss kollade jag på hans päls på ryggen, var massa vitt. Tänkte att det kanske var mjäll av nåt slag, så då kände jag att det började bli dags. Så nej, jag gjorde inte enbart för att retas med honom ;D

0 kommentarer: