15 april 2010

Grovsopor + TVflyttandes

Jag gick total apeshit efter jag hade skrivit klart förra inlägget. Gick direkt till påsarna och började kika vad som fanns där. Bara massa onödig skit. I en påse fanns det enbart cd-skivor med blandad musik som man bränt själv, några enstaka album som man köpt (tex. Boyzone, helt speechless) som man tänkta "åh, dem här kan jag ju inte slänga!" massa minnen som tjuter i dem. Men sen om man tänker så brukar det oftast bli att man sparar det, men gräver aldrig upp efter nåt, för man har ju visst gått vidare till en viss del. Så ja, att spara minnena var lockande, men stökade ner huset för mycket. Så gick till groven, slängde allihopa + några jättegamla kassettband med thailändsk musik. Vi har ju inte ens en kassettspelare för att kunna sätta på dem. Sen så var de säkert trasiga av allt slit som man har gått runt och repeatat, överspelat eller bara allmänt dammigt. Så dem gick också. Och ett par urusla cd-ställ gjorda av plast! på 5 minuter kändes hallen lite fräschare!
.
Sen så hade jag gått runt och tänkt på det mammas lilla önskan om TV-apparaterna. Finns en stor tjockteve (kan det vara runt 32 eller 37tums tv) i mammas rum som aldrig används. Pappa brukade alltid använda den TVn. Så hon ville flytta den tjocka TVn till vardagsrummet, då jag kunde få vardagsrummet söta platt-tv som är egentligen jättedålig. Teknikprylnörd är jag, men är inte petig med upplösning, färg och bla. Jag var bara glad att jag skulle få en TV där man faktiskt kunde koppla in datorn till! Det var ett mirakel att jag ens orkade tjocktvn, men jag hade mina knep och trix och lyckades faktiskt göra allt på egen hand. Men ska inte ljuga, vart mycket svett, och offrade vänsterhandens långfinger som fick tjocktvn på sig, skar sig lite på huden och lämnade en ganska stor blåtira. Men vill man ha förändring så får man lida lite pin också!
. Den stora tjocktvn som nu står i vardagsrummet. Kanske inte ser så stor ut, men den är gigantisk!
-
Här i mitt sovrum ligger numera vardagsrummets platt-tv. Man kan tycka att de vita stångarna är ivägen, men det är dem verkligen inte!

Elak som inte ens lyfter en tass och hjälper mig. Men han låg så fridfullt i vardagsrummet och halvsov medan jag lyfte och pusta!

0 kommentarer: