01 april 2010

I officially hate pigeons

Ja vaknade för tio minuter sen. Jag var i en ganska blurrig dröm som jag inte minns längre, men det var nåt ljud på slutet som fortfarande gjorde ifrån sig läte när jag vaknade upp. Först orkade jag inte titta upp och undersöka det, för det kom ju sannolikt från balkongen. Sen ryckte jag till och tänkte "shit, tänk om det är toffie som har nån form av andningsvårighet!" så jag springer upp, går till balkongdörren och drar upp persiennen, och där flög den äckliga duvan bort. Förbannad som jag var att en duva väckte mig (!) så här tidigt på morgonen så gick jag tillbaka och försökte somna om. Fem minuter senare så är den tillbaka. Jag började banka på fönstret och den stack iväg. Jag har inte orkat försöka somna om tills dess.
Nu sitter jag bara och funderar om det var samma gamla duva som för några månader sen då jag låg på min säng en morgon minding my own business, så krockar idiotduvan rakt på fönstret så det bara lät "KABOOM!", du anar inte hur mycket jag skrek.
Jag har inte funnit nåt tycke till duvor. Snarare antipati!

0 kommentarer: