29 april 2010

it's been a lovely day! - the story.


.

Dagen började väldigt tidigt. Hade kommit överens med Rickard kvällen innan om ett litet möte på min födelsedag. Visste inte riktigt vad vi ville hitta på, bara att jag ville göra nåt som var kameravänligt då jag ville testa hur den nya kameran fungerar. Men vi kom sedan fram till att vi ville promenera runt i Skansen och kika på alla djur!
Vi träffades vid elva-tiden på centralen, solen sken och himlen var blå. En riktigt bra start på födelsedagsdagen! Pratade med Rickard sådär en timme innan avgång till centralen och undrade hur varmt det egentligen var och om jag verkligen behövde en jacka. "Ja, de klart du kommer frysa" får jag tillbaka som svar. Direkt när jag stiger ut från porten så känner jag värmen, dvs fett onödigt att ta med mig jackan då den mestadels skulle hänga på armen under hela utflykten. Sprang förbi Hemköp innan mötet med Rickard för att köpa en påse. Tycker det är bekvämare att bära en påse än att ha en varm jacka som smeker ens arm. Euw. Stiger man på bussen, ja, då kryllar det av pensionärer och det var tillslut proppfullt. Hettan började dra in hos oss alla och irritationen flödade omkring över hur busschauffören körde, men anledningen var nog för att vägarna håller på byggas om, men ändå! Tillslut pallade vi inte mer när vi efter 3-4 stationer ser en hel klass som ska in i bussen och trängas. Jag och Rickard stiger av bussen och spatserar dem sista stationerna.
Det var helt tomt när vi anlände till Skansen, riktigt skönt tyckte jag, skulle inte pallat trycket om det var fullt med folk där. Vi promenerade runt Skansen i lugn och ro, kikade på alla djuren.. tills vi ser alla dessa dagisbarn springa hit och dit, göra massa oväsen och som jagar efter en stackars ekorre. Förlåt, men jag har fortfarane svårt för barn, but i don't hate them ^^ dem är söta ibland! Sen lite längre bort ser vi en flock med utländska ungdomar, såg ut som att de kom från AlMustafa-skolan. Man såg på dem att de inte ville vara där, lekte med sina telefoner, bankade och störde en massa djur. Men på nåt sätt förstår jag. Brukar man frivilligt vilja gå på skolutflykter? Det ville inte jag förr i tiden iallafall.
Jag lyckades fånga ett par fina bilder på djuren, speciellt en bild (som mina tjejer tycker jag borde skicka in som månadens bästa foto?!?! crazy.) där ett argsint vildsvin jagar sin 2 månaders unge och försöker bita den. Fullkomligt horribelt! Men måste medge att bilden blev jävligt cool!
Vi tog sedan en glass, promenerade tillbaka till bron och tog bussen mot centralen. Det var dags att gå hem.




.

Varm och lite trött från utflykten så tar jag en snabbdusch hemma och fixar mig i lugn och ro för utekvällen som strax skulle börja! Går in på Facebook lite snabbt och blir väldigt överraskad av alla notifikationer som hade skickats till mig under dagen. Hela 38 st gratulationer. Sånt är inte riktigt nåt man förväntar sig men när det kom så blir man bara glad! Riktigt glad! En liten sån gest kan verkligen lyfta en ibland! Återigen, tack allihopa för de söta gratulationerna!

:
Åker in till stan och möter upp Bella först för att sno ett bord på Harry B James. Kommer dit vid ca 18:30 - FULLSATT! Besviken vart jag då, för det stället är så mysigt. , då fick vi dra vidare till ett annat ställe. Vi funderade på Laughing Duck. Vi gick dit och där var det också självklart fullt, det var tydligen Semi-final Barcelona mot nåt annat lag. I couldn't care less. Men matchen slutade vid elva-tiden så då kunde vi komma hit lite senare. Men vad skulle vi ta oss vägen nu då? Vi satt och försökte tänka på ställen som INTE hade en TV-skärm.. och det enda vi kunde tänka på var restaurangen No8. Så vi ringde alla tjejer och bad de komma dit, men efter lite diskussioner så vart det tillslut TGI Fridays, för Sofia var ju redan där. Så vi alla kommer dit och beställer massa mat. Nångång under beställningen så märker jag att Sofia viskar nåt till servitrisen, men vad visste jag inte. Fick reda på det efter maten då vi var påväg att beställa efterätt. Under kvällen så hör jag någon skrika, och sen så började alla servitriser sjunga. Alla kom smygandes bakom väggen med en liten Sunday-glass och började sjunga nån version av "Ja må hon leva". Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, men jag blev glad och överraskad som fan!
Karro kom sisådär en halvtimme efter allt sjungandes så hon missade ju allt :/ Men jag blev glad att hon kom iallafall! Får tacka så mycket för de underbara presenterna, Karro och Bella!

.
Vi fortsatte kvällen mot Ducken! Carro går direkt till baren och beställer en blågrån shot (btw, så faktiskt ganska läskig och äcklig ut) fast den smakade som baileys så den var helt ok, de gick ner! Alla hade tillslut en dricka i handen förutom jag. Vad ville jag ha? Carro hade sett en "Erbjudande"-skylt på en alkoholfri dricka som hette Rävtass. Jag drog med henne till baren för att beställa en sån. Bartendern såg inte så glad ut haha! Under tiden så säger andra bartendern att de måste sätta på en födelsedagslåt för min skull, and they did. Spurtandes kommer en kille till baren och skriker "DET ÄR JU MIN LÅT! Det är min födelsedag idag!" Och då skrek jag tillbaka "Men det är MIN födelsedag idag också!!!!" Och så började vi alla sjunga i kör till denna låt. Lite coolt, han hette Mbalu, fyller år samma datum som jag och född samma år. Helt fantastiskt! Riktigt trevlig kille. Brevid Carro sitter en kille som blänger konstigt på oss och säger "Ehh, vadå? Är det nån som fyller år?!" Carro svarar med att jag och Mbalu var födelsedagsbarn. Då kontrar han "Jahaaa, vad kul! Jag fyller år om fem minuter!" Hahahah, helt sjukt roligt. Sen nångång under toalettbesöket så stod en tjej utanför som började babbla om att hon också fyllde år den 28 april. Va i helvideeee tänkte jag. Jag behövde gå tillbaka till mitt bord för att varva ner mig. Var i hög extas, men den sänktes inte när Sofia bad DJn att sätta på The Chemical Brothers - Hey boy hey girl! Då kom den gamla gräsklippardansen fram!

.
Vi leker loss med min kamera och lyckas bara ta en massa fula foton på oss själva. Eller ok, några fina fanns det nog, men fulheten leder! Men dem är fortfarande underbara.
Kvällen slutade nångång då vi satte oss på nattbussen. Jag tuppa av efter sådär 5 min. Kommer hem och ser ytterligae 16 nya notifikationshälsningar.Och då vart jag ännu gladare, det hade ju inte tagit slut förfan!

.



Sammanfattning - en RIKTIGT bra dag! Bilder från gårdagen hittar du häääääär!

0 kommentarer: