12 april 2010

Skomakeri hit och dit. bla blö

Hade spatserat till en skomakare i centrum idag. För några dagar sen hade jag gått in till en butik som hade hand om Kemtvätt och skrädderi, men fick också reda på att de fixade skor. Det skulle flexa mellan två-tre dagar och kosta mellan 120-160 kronor. Alright tänkte jag, det är väl reasonable price, eller? Jag har aldrig klackat om ett par skor tidigare så har ingen aning om hur mycket sånt kan kosta. Hursomhelst så skulle jag återkomma till honom sa jag. Men idag kikade jag runt i centrum och hittade en butik som faktiskt henne Sko & Nyckelservice. Det lät lite bättre så gick in för att kolla läget. Jag kunde komma tillbaka efter en timme, för då hade dem hunnit bli klara, och det kostade endast 90 kronor.
.

Nämen sedärja! Då körde jag på den, och nöjdare kunde jag inte heller bli fan! Man kan tyvärr inte se nå klack därnere, men personligen så tyckte jag det såg jättebra ut. Jag lär nog märka senare om det går att gå i dem här! Men nu orkar jag inte ta reda på nåt!

0 kommentarer: