08 april 2010

Torsdag

Ibland är det extremt skönt att vara ledig. Speciellt när det är soligt väder ute och himlen är blå (för vanligtvis brukar den vara lila?!) Verkar inte som att jobbet behöver mig idag, så sticker nog iväg till stan en snabbis och kollar runt. Behöver lite tid för mig själv nu. Har inget mer vettigt att skriva nu så jag tror jag ger upp.
.
Oooh, kom på en sak som jag ville skriva ner.
I tisdags då jag var ute med tjejerna. Jag stack iväg till Laughing Duck sådär en timme innan sista tåget skulle anlända. Maggi och hennes lilla gäng satt där, de hade varit på stand up komiker show. Var meningen att Maggi skulle med hem, men de stannade kvar, och med tanke på att jag jobbade dagen efter så kände inte nattbussen så lockande, inte för att den nånsin gör det. Sätter mig på tåget som är smocktomt. Det var fyra människor på en vagn som jag satt på. Två killar och två tjejer. Tjejerna gick av tåget i Spånga. Killarna satt där själva. Jag halvsov medan jag samtidigt tittade på dem, men inte direkt sådär. Nivet när det är mörkt ute så kan man ju se på glasen som speglar folk i tåget, mihihi. Killarna börjar sitta närmare mittemot varandra, och ta varandra på axlarna och kinderna.. det var inte normalt tänkte jag. Men sen fick jag den lilla bekräftelsen. De satt där och pussades tillslut. Jättegulligt! Gick av samma station som jag, då de gick framför mig och höll varandra i handen. Tyckte det såg så gulligt ut!
.
När är det min tur att vara lycklig? Alla går ju runt två och två nuförtiden. Ensamheten börjar växa inom mig, men samtidigt som jag älskar min lilla bubbla. Vemsomhelst kan inte komma in i den här!

0 kommentarer: