05 maj 2010

Igår och idag

Igår lämnade jag och syrran kära mor i Arlanda. Hennes flyg åkte igår eftermiddag kl 14.30 mot Thailand, Khon Kaen! Saknar henne lite, är inte så van att nu vara ensam hemma igen. Igårnatt när jag pillade vid datorn så hörde jag och kissen nåt från köket. Kissen tittade tillom upp, som att han verkligen också hörde nånting. Lite creepy, men det var nog säkert inget. Allt låg rätt till när jag vaknade upp imorse. Efter att ha lämnat mor igår tog jag och syrran Flygbussen mot centralen, höll på somna ett antal gånger. Det var skönt att åka buss med andra ord. Spenderade ca 4-5 timmar av att försöka hitta en vårjacka till syrran. Det var en svår uppgift, men vi klara't tillslut! Och själv kom jag hem med en liten tröja, och nåt annat som kostade liiiite mer.
Jag får säga välkommen hem till Asus N51VF. Den har varit efterlängtad!
Inatt satte jag väckarklockan på 08.00. Skulle upp tidigt för att besöka tandläkaren Ulrica. So we meet yet again! Var nära på att avboka den igår när jag och syrran åkta flygbussen. Jag var i sån ro, och så får jag ett sms, i hopp om att det var från någon trevlig person. Men så står det FTV - "vi vill bara påminna dig om 5 maj kl 09.20" Jag vill inte bli påmind! Var nära på att ringa och avboka bara för att humöret ändrades från road till mindre roand. Men jag gjorde ju visst inte det. Har nu varit där, duktig, liggandes i lugn och ro.. nästan. Kunde ha somnat om inte deras putsningsborr började spruta en massa vatten på ansiktet så det börja rinna ner till halsen. Mindre fräscht. "Åhåhåh, ursäkta. Borrmaskinen tyckte det var dags att vakna upp lite, med en liten morgondusch" upplevde jag ett tandläkarskämt? Hoppas inte.
Går därifrån med en svullen läpp och 640:- fattigare. Haalia!
.

0 kommentarer: