09 maj 2010

The Lady Gaga-night!

As most people know så var det den 8 maj igår, Lady Gaga konsert! Jag bestämde träff med allihopa vid 16:30 i ducken för en bit mat och lite dricka. Påväg till Globen kryllar det av folk på t-banan. Det var varmt, svettigt och äckligt, men samtidigt kändes det lite pirrigt för vi alla visste ju vart folk skulle ta vägen. Ända sen vi satte oss på pendeln in mot stan så har det regnat, sånt där irriterande regn. Tråkigt nog så var det så heeeeeela kvällen, och tyvärr var vi alla tvugna att stå ut med. När vi kommer till Globen försöker vi hitta till ingång 6 där vi "sittande människor" skulle stå och köa, de resterande folket försvann nånstans vid Globens t-bana. Det var ju så mycket folk, plus att de inte skulle stå vid samma ingång. Kön till ingång 6 var den längsta kön av alla. Varför var vi tvungna att få det? Det sträckte ut till minst 50 meter utanför ingången (okey, nu vet jag inte hur mycket jag överdriver eller underdriver) OCH det regnade, min stackars jacka fick utsätta sig för en massa vatten. Jag hade kläder som var ljusa som skulle få mig att se ut som en svettig och blöt beast när jag tagit av mig dem. Tur att jag inte orkade bry mig då :P Haha.
.
.
Konserten började och slutade otroligt bra. Jag blev helt överlycklig när hela showen startades. Jag tänkte fan 2 timmar av konstant bra musik och dans! Jag, Karro och Carro hade visserligen sittplatser men vi lyckades stå upp och dansa ibland, men försiktiga var vi. Vet du hur BRANT det är vid platserna? Hoho, ett steg framåt så kan man ramla ner och dö kändes det som. Ååh the horror. Men vi överlevde och sket fullständigt i vår rädsla för vi var så exalterade! Dem bästa låtarna var ju då Telephone, Monster och Bad Romance för mig, fast åååh det fanns så mycket mer. "Pausmusiken" som sattes på under själva ombytena som kanske höll på i max 1½-2 minuter var asbra musik, var dem tillfällena jag typ ballade ur och ville dansa ihjäl mig. Tjejen brevid mig kollade på mig väldigt ofta, jag kände den där onda blicken, but i thought she looked evil. Men hon var säkert avundsjuk på min kamera som jag lyckades ta med in!! Halleluja! Men dessa 2 timmar gick för fort, allt tog helt plötsligt bara slut. Man trodde att Monster skulle vara den sista låten, då det tog ett tag tills hon kom in igen, men jag hade känslan av att det inte kunde ta slut med tanke på att Bad Romance inte hade körts än. Ack, så bra den var! Det är intressant att hon kan lägga ut sin nakenhet utan att man ser det på det sexuella perspektivet När hon klär av sig eller dansar runt lättklätt så tänker man inte på det, man tänker att hon är... hon. Och hon är grym! Jag är fascinerad av att hon kunde sjunga och dansa samtidigt så pass mycket. Hon är grymt sexy, en stark kvinna med en underbar röst, med vrickad personlighet! En väldigt bra konsert.
.

Ville bara tillägga händelserna efter konserten. Påväg ut från Globen så bestämmer vi oss för att promenera till Gullmarsplan då det fanns fler t-banor att välja på, för alla 15000 människor skulle nog stå och trängas i Globen. Påväg mot t-banan, regnit som det fortfarande var, om inte värre än innan, så ska vi gå förbi ett övergångsställe, då en svart taxi tvärstannar abrupt mitt på vägen, för tydligen så såg vi ut som att vi ville ha en taxi. Bakom taxibilen var den andra bilen tvungen att tvärbromsa, annars skulle vi alla nog varit med om en olycka. Arg som killen var (helt förståeligt) så går han direkt ut från bilen och skriker "Vad i helvete håller du på med?! VAFAN GÖR DU!?!?!" på taxigubben som sen efter några sekunders retardtänkande beslutar sig för att åka iväg. Han fick en liten omgång från mig också då jag var i chocktillstånd då han tvärbromsar och frågar "eh tjejer skuh ni ha taxi?", då jag skriker tillbaka "NEEEEEJJ!??!!!?!" hahaha, jag blev ju så förbannad! Det läskiga var ju att killen bakom inte var en vanlig dude, det var nån form av bevakningskille. Busteeed tänke jag..
Det var det. :)
Sen så drog jag och Karro till Ducken igen, massa med folk, vi kom i bra timing och hittade ett bord! Sen kom Moa och Roy! Ståendes i väntan på toalettbesök kommer en kille ut från killtoan och dansar lite Michael Jackson till mig.. det är väl alltid trevligt? Sen så kommer han till bordet nångång senare under kvällen och skakar hand med alla mina vänner, men lite kul att han inte vet vad jag hette. Det kryllar av lustiga människor där ute.
.

0 kommentarer: