25 maj 2010

Otursveckan?

Igår hade jag den sämsta dagen på lääääänge. Började med att jag satt i mitt rum, minding my own business as usual. Har balkongdörren öppen lite sådär, så öppnar balkongen sig jättemycket. "Spöke?", tänkte jag då, eftersom att direkt efter balkongdörren öppnades så hörde jag ett "KRASCH!!!!" komma från köket! Rädd och chockad som jag var så sprang jag dit och kollade läget. Köksfönstret hade öppnat sig pga stark vind, och anledning till att balkongdörren öppnade sig, jävla korsdrag. Så fönstret hade ihjäl en kruka med blommor, allt gick i tusen bitar. Kul, eftersom man hade precis matat blommorna med vatten då jorden inte hade hunnit torka medan man försökte städa upp allt elände.
Några timmar senare så går jag till vardagsrummet för att titta på tv (en mysig 32tums tjocktv som ligger på säkert 60-70 kg). Jag sätter på tvn, jag går dit för att jag inte vad nöjd med vinkel, så jag gick upp och vände litegrann på tvbänken så den råka hamna litegrann på kanten av mattan, och bara av den lilla krockningen så bestämmer tvn för sig att åka slalom ner åt helvete, med skärmen ner mot golvet och PA PAOW! Jag fick panik, försökte hålla för tvn men var inte beredd på den gigantiska tyngden, så därför hann jag inte fånga den. Inte nog med det så lämnade tvn ett litet märke på golvet duvet, bara för att jävlas lite till med mig. För i helvete tänkte jag. Nu kommer jag få spö, mor kommer ju tro att jag har haft en jävla fest hemma, jag som inte har haft en enda levande varelse hos mig!! I arghetens namn så ringer jag syster och ber om att få åka till henne för jag inte orkade vara hemma, jag skulle ju bara ta sönder massa saker. Så efter hennes arbetspass klädde jag på mig, lämnade tvn på golvet och drog iväg till Hornstull. Stackars syster som måste ha varit med om världens jobbigaste syster igår, för igår var jag verkligen inte på bra humör. Och jag tar aldrig sönder saker! Ja, visst, jag lyckas hålla mina egna elektronikprylar vid liv, men annars.. nä. I felt so stupid, and sad :/ Behövde verkligen en axel att gråta vid. Efter lite snack med syrran så kom vi fram till att det är nog bäst att köpa en ny tv.
.


Så idag har jag varit på jakt efter en tv med Rickard. Innan (vid runt tio-tiden) så åkte jag in till stan en snabbig för att träffa tjejerna och käka lite mysfrukost i nåt hak i Gamla Stan, sen drog jag iväg för att möta upp Rickard i Västra Skogen. Kom hem till mig för att först mata Rickard med lite chips som tack för att han ställer upp. Går till kylskåpet för att hämta en skål med dipp, och jag råkar då komma åt locket för kattmaten, som sen ramlar ner på marken och går sönder i hundra bitar. Jag tänkte då WHAT THE HELL?!?!?! Kan jag sluta ta sönder saker? Fan, jag blir FÖRBANNAD! Hade jag inte haft nog med att ta sönder saker? Det här var inte heller min dag.. Men jag kunde inte sluta garva! Sen var det dags att ta tjocktvn till groven. Jag som tänkte att "fan, det här är ingen match, det klarar vi. vi är ju två...." men det var svårare än vad i trodde. Mitt finger blev klämd så att den faktiskt såg mosad ut, och vi fick lite smått panik med tanke på hur jävla tung den var... och inget jävla bra grepp på den heller. Jag grät och skrattade samtidigt. Men efter allt svettigt jobb så lyckades vi!!! Halleluja!

.

:
Media Markt hade absolut inget som jag sökte efter. Min budget låg på max 4000:-, och vi hade bara en som låg i de prisönskemålet, men det dög inte. Så vi åkte tillslut till Elgiganten, där vi hittade tre st apparater. En 42tumstv på 4444:- (måste medge att den såg väldigt lockande ut), en 32tumstv (LG) på 3790:- som jag hade kollat på tidigare. Jag hade egentligen kommit för den, men brevid den så låg det ytterligare en 32tumstv (Thompson) på 2995:- ............ vad var för fel på den?!?!?! Vi kom fram tillslut att välja det billigaste alternativet då ALLA skulle slå tjocktvn med hästlängder, och att jag egentligen inte hade pengar, men efter samtalet med syrran så gick hon med på att bidra hälften av summan, älskar min syster. Ställer alltid upp, även när jag klantat till mig som fan!
Kände bara för att skriva av mig, jag behövde nog det.
Det finns nån där ute som inte tycker om mig...




2 kommentarer:

Tozil sa...

omg i love your floppers :O

Lisa sa...

hilarious! Älskar dig, o klumpiga syster :D Det såg ut att bli en nice TV!