30 juni 2010

Frankrike

Igår kom vi fram till staden Cabourg som ligger jättenära havet mot England ish. Jag hade inte förväntat mig en sån fin strand som vi gick på igår, med torr och varm sand som smekte fötterna, verkligen underbart fint! Det var inte Trouville som vi hade tänkt åka till, men det är inte långt härifrån. Är nu uppe och kikar på fransk Spongeboob, fattar noll men bra bakgrundsaktivitet! Alla andra ligger och sover.. eller nä jag hörde just någon gå ner från trappan!
I dagsläget så sover vi i ett hotell vid namnet La Closerie, vi hyr just nu en tvåvåningslägenhet skulle jag vilja kalla det. Vi har det jävligt bra med andra ord. Två rum, ett kök, vardagsrum, en balkong, två badrum. Helt shiznit craazy! Och detta hotell var billigare än Best Western Hotellet som vi stannade på i Amsterdam (som förövrigt var underbart det med, vi vet hur man väljer xD)
Cabourg är en underbar liten stad, nästan för underbar. Med vackra hus, inget klotter, fina blommor och människorna verkar supertrevliga. Nästan så att man undrar vad fan det är för fel på denna stad. Vi såg knappt några människor i staden, känns litegrann som en zombiestad. Men det är bara jag som får för mig sånt skit.
Det var ju meningen då att vi idag skulle promenera till stranden och sola/bada och spela minigolf, men vädret verkar bråka lite med oss idag. Lite tråkigt, men man kan ju inte ha sepebra väder varje dag, då är det för bra för att vara sant. Men det betyder ju bara att vi kommer dra till torget eller till Trouville och "turista" kolla vad de har för söta prylar, och sånt är nästan roligare *hoppas hoppas*! Att ligga i en strand och sola och bada är lite tråkigt för min del känner jag. Och jag är inte ute för att bli brun som en gris, jag trivs i min gulfärgade hy, guling som jag är.
Det får vara allt just nu. Over and out!

0 kommentarer: