07 juni 2010

Huvudvärk, lakorn och mango!

Har kört en snabb tripp in till stan för att jaga efter ett bar bekväma arbetsskor. Går för tillfället runt i ett par svarta lågklackade boots i "skinn" på jobbet, vilket kan bli lite varmt. Men nu har jag hittat ett par fina shoes! Dem ska bäras snart!
När jag vaknade från min lilla nap under dagen (vadå, jag vaknade upp vid sex imorse för att tvätta, go away!) så vaknade jag upp med världens huvudvärk. Inte likt mig alls.. har fortfarande väldigt ont i huvet. Tycker lite synd om mig.
.
Men nu ska jag försöka ta och lindra smärtan med lite lakorn (thailändsk dramaserie) som mamma hade köpt från Thailand, vid namnet "Sood Saneha" (aka., med min krassliga thaisvenkt förvrängande ordförråd, "Recept på kärlek") med bl.a mina thailändska favoritskådespelare: Ken Theeradeth, Anne Thongprasom och Willy Mcintosh! Åååh, det ska bli så spännande! Om jag känner mig själv så kommer jag bli helt besatt och förälskad i serien att jag inte kommer kunna släppa den på flera veckor och nynna till deras låtar. Det blir lätt så. Och så ska jag mumsa på torkat mango, nom nom! Kanske inte ser så gott ut (notera bilden nedan), men det smakar himmelskt!
Vad ska du göra ikväll?
.


0 kommentarer: