25 juni 2010

Lotta!

Har lyssnat på mamma från vardagsrummet som har skrattat till Lotta på Bråkmakargatan. Det bubblar upp en massa härliga minnen! Det flummiga är ju att man aldrig kommer glömma replikerna:

  • Det är blod. Det är blod på min födelsedag!”
  • Du… du tappade en gran! Du tappade en gran hörrudu… det ligger en gran där borta, tror ni jag törs ta den?" – favoriten!!
  • Har du ingen näsduk du?! – Joo, fast den lånar jag inte ut till folk jag inte känner!” – klassikern!

Skulle precis ta och sätta på 4:an och kika lite för att få känna på lite gamla goda minnen, men det hade ju precis tagit slut. Typiskt fan. Mina VHS-band ligger nånstans här och dammar, men fan Lotta har ju varit med på gott och ont. När man har varit uttråkad, när man precis har vaknat, när man kom hem från en dag i skolan, när man äter frukost, innan man har gått och lagt sig. En härlig liten skitunge :)

lottabrak1

0 kommentarer: