28 juli 2010

Sometimes goodbye is a second chance

Igår var det ovanligt hög ljudvolym på Ducken, men härlig nicka-med-huvudet-till-musiken musik var det iallafall, lite jobbigt att man knappt kunde konversera med andra vid några tillfällen, men fanns inga skäl till att bli upprörd! Några meter bort ser jag en man, sitta där ensam, med en öl i handen, titta runt omkring sin omgivning. Varför han påminde om just dig är för att jag minns dina månatliga besök till pub Druvan, då du beställe en öl och tittade på alla “galna” människor som uppträdde. Och för att personen råkade se ut precis som du, om det nu inte var du. Om det var du så är jag glad att du kom och hälsade på mig. Jag vill att du ska veta att jag har det bra. Alla vi har det bra, och jag hoppas du har det bra också. Vi alla tänker på dig. Varje dag.

Jag hade mina tankar och planer då förr i tiden, att jag en dag skulle följa med dig till Druvan, och hålla dig sällskap, och titta på alla galna människor tillsammans med dig, och låta dig få prata om ditt liv i thailand. Men jag är glad att jag fick chansen att ta en drink med dig igår och se på alla galna människor tillsammans med dig. Skål pappa!_MG_1065

2 kommentarer:

Caroline sa...

Det där är bland det finaste du har skrivit <3

Lisa sa...

underbart syster... you made me cry <3