20 juli 2010

Dead bird falling..

Nåt jätteäckligt som hände påvägen hem. Hade stängt butiken idag, bussen hade precis gått så jag och Samuel tar och promenerar vidare till stationen efter för att vi hade massa tid på oss. Passade också på att gå förbi McD och handla en liten milkshake, soo good :)

Vid busskuren sitter vi och inväntar bussen som skulle komma om tio minuter. Bredvid busskuren så ligger det en stor byggnad, där vi hör massa fåglar skrika uppe på taket. Sen så ser jag typ tre fåglar flyga upp samtidigt från taket, och ner åker en fågel som landar på marken, och dör!!

Man hör hur fågeln bara landar mitt på marken som att man hörde nåt knak. Jag satt där med sepestora ögon och höll för munnen med ena handen. Samuel trodde jag var dum i huvet, men där satt jag, och han hade inte märkt nåt. Efter det går han dit och undersöker fågeln.. som sprattlar… USCH!! Vad äckligt, och läskigt! Man kan ju undra vafan det är som pågår där uppe på taket, nån slags fågelmaffia?! Crazy…

1l

0 kommentarer: