16 juli 2010

I am on fire!!!

Idag promenerade jag och Carro till mitt jobb för att kika på min efterlängtade kamera som jag har velat köpa! Jag visste redan när jag var hemma hos mig att denna promenad skulle bli extremt varmt och därför väldigt lång, även om vi promenerade halva vägen i skugga, fyfan vad varmt det är ute. Skogsvägen har dessutom en fet uppförsbacke som jag ville spy på, men jag lyckades hålla allt inne (vad skulle jag annars göra? :P)

När vi kommer ner till Outlet så vill Carro vandra till McDonalds för att svalka ner sig med en glass, hamburgare och läsk. Lika bra det, jag höll ju på dö av all svett som skulle sluka upp mig. Vi sitter ute i hopp om att vinden skulle börja svischa, och det gjorde det. Anledningen till att det inte blev ett långvarigt besök på Mcd var just för alla jävla måsar som flög runt om restaurangen. Vi vittnade tillochmed flera måsar som började stjäla massa pommes och annat jox från en kvinnas bricka, när hon inte var där. Sneaky bastards! Restaurangen har tillochmed en mikrofon med ett audiotrack med fåglar som för oväsen, bara för att försöka skrämma bort måsarna.

Funkar lite sådär, men tydligen inte tillräckligt!

Vi fortsatte vandringen till Rusta, hittade inte det vi ville ha, och gick istället mot mitt varuhus! Hittar det jag ville ha. Var nära på att jag skulle komma hem utan ett objektiv, men hittade ett i sista sekunden. Jag vart överlycklig, sprang till disken, redo för att betala.

I samma sekund så frågar kollegan om jag kan gå till kassan en snabbis för att hjälpa en kollega som var lite osäker. På plats så upptäcker jag att det är ett skimmat kort och ringer direkt på vakterna! Skakis som jag var så var jag glad att jag inte var ensam då. Men är jag badass eller vadå?! Jag lyckades stoppa ett bedrägeri, i mina civilkläder, när jag är ledig. Sånt händer ju inte varje dag :P Ska belöna migsjälv med en liten Twix ikväll, hihi :) Jag tycker jag har varit så duktig. Men den största belöningen är ju kameran självklart, men den ligger just nu på laddning så har inte så mycket att säga om den just nu.

.

Många som känner mig tycker nog att jag är fullkomligt dum i huvudet som går runt och köper mig en splitterny kamera, när jag nyligen hade införskaffat en Canon Powershot G11, knappt tre månader sen som en födelsedagspresent till mig själv.

Men ja, jag kanske är det, det vet ni många att jag är, men detta är verkligen ingenting jag ångrar! (köpet dvs. Korkad och dum i huvet, det kan diskuteras om man nu så vill det ^_^)

Jag tycker att G11 är en underbar kamera, finns många manuella inställningar som man kan hitta på med den, men jag kände ändå för min del att det roliga tog slut alldeles för fort, med tanke på att man inte kunde köpa till massa roliga finesser och objektiv, inga möjligheter till att “utvecklas” med den. Förutom med just den kameran. Jag har nu köpt mig en systemkamera för att jag vill ta allt det här med fotografi till en liten högre nivå, inte skyhögt, det kommer ta ett bra tag om jag ska komma så långt (har inte riktigt planerat det), men det finns fler möjligheter med denna! Jag tar småsteg, och hoppas på fina resultat! G11-an kommer jag förmodligen ta och sälja, så ni som ser detta vet nu att min Powershot G11 är nu till salu!!! Om ingen vill ha den så är det inte the biggest sorrow heller, har inget emot att ha en digitalkamera med manuella funktioner!

Jag hälsar nu till min Canon EOS 450D 18-55 & Canon EF 50mm f/1.8 ll – HEJ OCH VÄLKOMNA!

.

IMG_5923

0 kommentarer: