09 juli 2010

Ute med mom!

IMG_5693Åkte till Sundbyberg med mor idag, eller snarare Vreten för att hjälpa henne hitta till Länsförsäkringar, en mysig liten promenad i Vreten. Vreten är en station som man aldrig går av, väldigt onödigt att den existerar för den är så nära Sundbyberg.

När vi gick av t-banan så var det helt tomt i stationen. Hon sa att det var bra att jag följde med henne för hon tyckte det såg läskigt ut. Lilla söta mamma :)Efter det fortsatte vi åka in till stan då mamma bjöd på lunch på Sawasdee. Väldigt god mat, inte sådär jättestark heller då man är van vid mammas starka mat som ingen kan äta förutom hennes kollegor på jobbet. De brukar tävla om vem som kan göra starkast med godast mat känns det som :/ horribelt tycker jag, men jag äter det ändå! Jag gillar inte att äta på thailändska restauranger, med tanke på att det får mig att sakna thailand väldigt mycket, alla människor, det var väldigt varmt ute och vinden fladdrade runt håret. Aaah, mys var det. Och inte nog med det så droppade vi in på kinabutik och handlade lite grönsaker och annat jox. Och så handlade vi Durian!! Yum yum! Stinker lagom sådär för de som inte känner till frukten, men vi som gillar frukten tycker att det doftar divine!

Nåt som man också lyckades hitta var Fanta, grön Fanta, thailändsk Fanta! Sepesöt, lite halvt äcklig, men smakar ändå ljuvligt, bara för att det påminner om thailand!

2956345382_2474e73e04 Tropical fruit - Durian

Den ska jag nog ta och dricka upp efter jag kommit hem från stan ikväll. Ska iväg om en timme och träffa Karro och Neggi för lite middag, drinkar och massa prat! Now off to hit the shower!

0 kommentarer: