17 augusti 2010

Ett rent pisshelvete!

Vid runt 07:12 vaknar jag för att sticka ner till tvättstugan för att tvätta mina kläder, bl.a arbetskläderna som ska användas imorgon. Jag packar ner allt skit i tvättkorgen, öppnar dörren från sovrummet och känner att mina linser har torkat ut ögona, så måste gnugga på dem lite för att sen också vakna upp. Hälsar på morsan lite snabbt som tittar konstigt på mig, som att hon var påväg att fråga varför jag redan var uppe, men korgen sa ju allt. Vid hallen sätter jag på mig sandalerna, och för att sätta på sig sandalerna så måste jag titta ner på golvet, mot alla skorna, för att hitta just dem skorna. Mitt huvud fastnade på mina boots, det såg ut som att någon eller något hade suttit på dem. Tar en liten närmare titt, gnuggar mina ögon och skakar av ilska och chock. Vid de nersittande bootsen så hittar jag en liten blöt pöl. Katten har pissat på mina boots, igen._MG_1558

Jag ville typ gråta och skrek “Mammaaaaaa!”. Hon hämtade en påse, jag la i skojävlarna och tog ner dem till tvättstugan, nu när jag ändå var påväg dit, för att sen lägga dem på diskbänken och skrubba skiten ur dem. Hade det varit sneakers eller tygskor så kunde jag bara lagt in dem i tvättmaskinen, men nu var jag tvungen att handtvätta dem, igen. 

Vad ska man använda för medel om man ska tvätta skinnimmitationsskor? Ska man bara vattna dem så stinker de fortfarande piss. Läggs i tvättmaskin så förstörs dem. Jag tog iallafall det jag kunde hitta därnere, tvål! Tvål tvål och tvål. Tog tvålen, diskborsten och skrubba skrubba skrubba.  Efterskrubbningen hängde jag dem uppochner för att allt skit skulle rinna bort. Kommer tillbaka efter 40 minuter då tvätten är klar. Då var det dags för inspektion och här var resultetet:

IMAG0077

En pisspöl! Success!

Så det var bara dags att börja dubbelskrubba både insidan och utsidan…. här och framöver så kommer jag aldrig lägga mina boots där de ska ligga, för då blir de tydligen bara förstörda. Nu måste jag bara hitta nåt bra gömställe. KATTSKRÄLLE!