24 augusti 2010

Merry xmas….. ?!

_MG_1926

Igår har jag nog aldrig varit med om så mycket jobb. Kan inte minnas att det har varit så här mycket sen invigningen på varuhuset.

Promenerandes till jobbet så ser jag en pappgubbe som har en tomtemössa på sig. Jag tänkte “det där kan ju inte vara rätt, vi kanske bara har satt upp den där bara för att..” men lite längre in så hittar jag ännu fler flippade saker. En fet matta på ingången där det står “Mellandagspriser” och massa presentpaketer runtomkring entrédörren, julbelysning och pepparkakor. Ja, det var visst jul igen. Och vi hade såååååå mycket att göra! Och så fick vi nya tröjor som vi skulle gå runt och arbeta med. Men jag klagade inte, dem var sköna xD

Ända från klockan ett står jag där med en 20 meters lång kö med folk som ville ha hjälp, och det tog aldrig slut. Och då menar jag verkligen det, det tog aldrig slut. Från ett till åtta. Jag hann knappt andas. Dum som jag är så hade jag bara käkat hemma innan jag åkte in mot jobbet. Jag får väl ta och planera lite bättre idag, eftersom jag nu anar att det kommer vara lika kaosigt idag som igår.. om inte värre. I don’t know. Det återstår att se! Riktigt kul har jag haft, men det suger bort all energi när sånt här händer. Jag sov nog lite knasigt inatt också, tror jag drömde lite om jobbet med. Men nu behöver jag inte drömma mer, jag ska ju dit snart igen.

Hoho!

0 kommentarer: