22 september 2010

Back to responsible work-life. sux.

gråIMG_6312_MG_2753

Kom till Stockholm igårkväll vid ca 22-tiden, ganska lagom tid, inte allt för sent. Idag blev det jobb direkt nu efter min lilla “vacation” ;D, men hade bara ett litet morgonmöte. Sen stack jag där ifrån. Åkte till Coop och handlade lite käk som jag sen lagade. Det vart korvstroganoff med ris. Ska stasha upp nu inför morgondagen, då det är 2-årsjubileum på jobbet, då jag kommer köra ett 13-14-timmarspass. Har en känsla av att det kommer bli riktigt kaosigt och svettigt då. Usch och blä. Hade nog velat stanna kvar i Karlstad en dag till. Åka runt med honom på jobbet är kanske inte världens underbaraste sätt att umgås med den man tycker om, men är så fan så mycket bättre än ingenting. Jag är lycklig varje gång vi ses ändå, vad vi än gör. Lite jobbigt bara att man inte kan hålla om honom när han jobbar, vi sitter och pratar och tittar på varandra istället, och det är underbart det med. Och occasionally stirra på kossor och får som flashar förbi oss och då brukar man oftast få höra mig skrika "KOSSOR!!!" Åh blir bara glad av tanken!! Sen pussar jag sönder honom när han jobbat klart *mihihihihihihi* :) Men nångång måste man ju hem, och leva vuxenlivet. Ta och jobba lite själv faktiskt. Inte för att jag längtar direkt, jag jobbar ju redan ihjäl mig tycker jag. Nu känner jag att jag inte vill göra nåt annat än att vara med honom. Har inte gått mer än 24 timmar, och jag saknar honom redan. Så mycket att det gör ont, saknar ju hela honom. Hela tiden. Men snart ringer han, då släpper trycket lite för saknaden, eller så kanske den bara blir värre… blir ju lite pirrig varje gång han ringer eller smsar! Får väl ta och sniffa på hans tröja som råkade komma med i väskan… (!!!!!!!) aaaaWiiiie!

Hoppas bara att jag överlever morgondagen. Har bestämt träff med Carro efter jobbet, så hon lär nog få ta och släpa mig in till bilen och röva bort mig från jobbet sen. Har varit ganska dålig på att bestämma träff med vännerna nu de senaste veckorna, men kan vara lite kluvigt att stämpla in en tid då man jobbar som en häst 24/7 känns det som med tanke på all ombyggnation, och så fort man får en ledig tid så passar man på att leta efter en billig SJ-biljett till hjärtat. Sen så klaffar ju inte tiderna jämt då alla också jobbar eller pluggar osv. Livet är hårt och tiden är kort! Hoppas bara ni inte tror att jag har glömt bort er, för det kommer jag aldrig göra. Ni finns alltid i mina tankar! Jag håller er hårt om hjärtat! Jag har bara förvandlats till en kärleksfull fulltime-worker…

0 kommentarer: