10 oktober 2010

My weekend with hunbun in my hometown!

IMG_6680 IMG_6678

I fredags, på dagtid så var jag lite halvt bitter på jobbet. Det lät på min älskling som att han inte kunde komma till Stockholm pga att han fortfarande kände sig krasslig, men efter lite om och men så hämtade jag honom i centralen tillslut *yeeey*. Beräknat att jag skulle möta upp honom vid ca 22.06 tiden i centralen, men det är väl ändå så typiskt att tåget ska vara försenad så att älskling står i Karlstad C och väntar i ca 50 min på sitt försenade tåg. Det var som att universum hade sagt till oss att nä, vi ska inte ses denna helg. Det skulle gå från att ses på fredag till att ses om sju dagar till nästa vecka. Men vi sket i vad universum sa, och jag är så himla glad att vi gjorde det. Vi somnade väl typ, det första vi gjorde när vi kom hem dock då klockan var ungefär elva – halv tolv. Jag hade jobbat hela dagen och han.. ja, var sjuk. Det var iofs jag med men jag mår nu tillräckligt bra för att kunna jobba!

.

Lördagen vaknar vi upp relativt tidigt för att vara en helg (who am i kidding, jag kan vakna upp vid sju-tiden när jag är ledig, but that’s just me) och käkar frukost, men älskling hade inte så bra aptit pga förkylningen, men han lyckades äta mina toast som jag hade gjort till oss ändå HÅHÅ! Means they were delicious… well, hopefully. Sen drog vi ut till centrum, kollade runt småbutiker där han suktade efter en klocka, but what the hell. Vem använder en klocka nuförtiden? Inte jag iallafall. Jag och han kanske är dem enda i världen som inte har en klocka. Men han ville ha en klocka. Men det blev ingen klocka, men det slutade med att vi tillslut och promenerade till Barkarby Outlet för att sen också kolla in mitt andra hem. Vi stack iväg till IKEA efter att ha besökt mitt jobb då vi var sugna på en liten fika. Men det tog fan inte lång tid tills vi gick ut från varuhuset igen. Men vi smög in till utgångsdörrarna för att komma åt bistron och köpte oss en korv och en pizzaslice iallafall. Mohaahaha, och jag vart ännu gladare då Mattias ändå kunde stå ut med alla människor även fast han kände sig krasslig, och att han nu hade verkat få tillbaka lite av sin aptit. Doubleyeeeeey!

Nu har han fått se en liten del av min stad och det känns så himla bra. Jag är glad att han nu har fått ta en del av mitt liv och var jag är uppväxt och kommer ifrån. Lite skoj var det ändå att han kände igen vissa ställen där han hade kört runt back in the days, då han varit här förut, men var visst ett tag sen. Tror det blev nånstans mellan 4 timmars svettig (!) promenad ute.

Inte lätt att vara på topp. Eller, försöka iallafall. Ha-ha.

_MG_3002_MG_3004_MG_3008  _MG_3000_MG_3013 

Inte länge efter att vi hade kommit hem och hade satt på Super Mario bros, så kommer syrran och Anders och hälsar på. Det vart en liten mysig familydinner med gott sällskap och mammas gudomliga maträtter. Det var bl.a Tom Yum Gong (räksoppa), ris, stekta grönsaker med kött och the best of all – chickenwings!!!! I want it all, i want it ALL!

Haha nä, I wanted to eat them all, men då skulle nog ingen tycka om mig tillslut. Men det vart en helmysig kväll, och ett roligt avslut då vi hade gett Anders en kapsellmaskin från Nespresso. Har aldrig sett en gladare människa för en liten kaffemaskin :P

Nu sitter jag här, och det är söndagmorgon. Han ligger nu och småhostar lite *host host, och snarkar big time!!! ;D but i love it :) * bredvid mig på sängen. Hoppas att han blir friskare snart. Men senare på kvällen lämnar hjärtat mig för Karlstad, men inget att oroa sig för. Jag åker ju dit om 4 dagar igen. Saknar ju honom tillochmed nu, även när han sover. I’m hooked!

Nä, nu ska jag gå göra “vettiga grejer” som att sätta på tvn och vänta tills hunbun vaknar igen. :)

IMG_6690

0 kommentarer: