12 oktober 2010

Varför ska man må dåligt?

tree_against_grey_sky Är lite hatisk och ryggar fönstret i mitt sovrum just nu. Jag kan bara känna hur vädret är där bakom -mörkt och dystert. Sen så har det nog inte hunnit bli så mycket ljusare, med tanke på att det är såpass tidigt på morgonen. Allt känns så mycket ljusare när jag är med Mattias så här tidigt på morgonen då vi åker iväg till hans jobb. Skogen är frostig, marken ser iskall ut, bilarna har massa frost på fönsterrutorna. Jag måste alltid kisa då det blir så ljust ute. Solen ligger alltid sådär lagom lågt så man får tårar i ögona. Eller så kan det bero på att allt bara är ljusare när jag är med honom. Min underbara Mattias. Saknar honom så mycket. Jag antar att han är anledningen till att jag också stannar hemma idag från jobbet. Har sovit väldigt dåligt inatt, feber har krupit sakta men säkert in och penetrerat sig runt min skalle som aldrig får ro eftersom jag hostar så mycket.

 

Jag får ta och hälsa min kära vän Patrick grattis på födelsedagen, men han kommer tyvärr inte få höra min "sexiga" röst idag. Redan igår så kom jag till jobbet med en röst som basically inte fanns kvar, fick ta i som fan om jag skulle få en syl i vädret. Men tydligen så lät min röst bara fint enligt honom. Jahapp, ska jag rata min vanliga röst och sikta på en hes röst framöver? Låter inte så värst hälsosamt.

Idag blir det iallafall jävligt mycket vila. Vill inte ta chansen att smitta andra på jobbet och bli sepesjuk igen som förra veckan, speciellt om jag ska iväg till Karlstad på torsdag. Men att stanna hemma är nog det tråkigaste man kan göra. Jag kommer nog hinna börja gnälla efter klockan tolv då det finns absolut inget att göra, inget att titta på. Det är fan inte avkopplande att bara sitta hemma och pilla på naveln, ännu värre när man är sjuk. Jag får väl ta och stirra på statusen på mitt paket från cyberphoto.se som borde antingen komma idag eller imorgon. Hoppas verkligen idag, för då har jag nåt att se fram emot. Och pilla med!

 

Men fan, kom just på att vi inte har några tepåsar kvar hemma då dem tog slut i helgen. Jag vill inte bege mig ut i detta skick. Usch. Vad sa jag nu ta och smeka min hals med? Gud vilka feta problem jag har... *haha*

0 kommentarer: