24 december 2010

Nu är det jul, här i vårt hus!

_MG_4733_MG_4790 _MG_4786 _MG_4785 _MG_4793

Vaknade dock upp imorse med den minsta julstämningen man nånsin kan önska sig. Vid runt halv sju tiden vaknar jag upp av att jag hade jätteont i magen. Så ont att jag nästan grät. Inte så häftigt att vakna upp till den känslan. Men lyckades somna om rätt så fort efter det och vaknade ett par timmar senare. Utvilad och glad. Det är ju julafton. Jag hör mamma ute i köket som står och donar med maten redan. Blir lite halvstressad när man hör att mamma känner sig stressad. Men syster skulle ju komma förbi extra tidigt idag, då de har en till familj som de ska gå till efter besöket hos oss.

Mamma hade lagt upp massa gamla glas och keramik figurer som man tittade på när man var liten och längtade tills man kunde få riva upp alla dessa julklappar. Bara att titta på dem fick mig att tänka tillbaka på när jag var liten, och otålig. Så lite julkänsla har väl ändå kommit upp lite. Speciellt det där lilla ljuslyktan som är ett litet hus med snö på taket. Där ligger det massa minnen kvar från när man var liten.

.

Ville bara skriva lite kort, och hälsa God Jul. Ta vara på vänner och familj, och ha det supermysigt idag!

0 kommentarer: