23 februari 2011

Drömmar kan verkligen fucka med en

Han hälsade god morgon :)

_MG_6425

Jag hade en jätteskum dröm inatt. Lär nog inte kunna lägga upp hela drömmen nu eftersom ni vet, det mesta suddas ju bort från minnet ganska fort efter att man vaknat.

Jag var iallafall död. Ingen kunde se mig, förutom Mattias. Men jag var inte själv, upptäckte jag sen. Carro var också död, då bara Steve kunde se henne. Jag och Carro kunde ju självklart se varandra för att vi var döda. Vi var hemma hos henne och gjorde nånting, jag var omringad av massa andra tjejer också. Men jag vet inte om de var döda eller levande. Jag tror de var döda. Dem var trevliga iallafall. In för dörren kommer levande människor in, och de ska ju egentligen inte kunna se oss, eftersom vi var döda. Men på nåt sätt så lekte vi någon form av kull för att de kände att det fanns något i rummet. Sen minns jag att jag under något tillfälle, gick och tröstade någon tjej i toaletten som satt och grät, om jag minns rätt så var det väl killbekymmer. När hon skulle vända sig om så var hon likblek, hade blodiga ögon och stirrade på mig som att hon var påväg att mörda mig. Men jag visste typ innerst inne att hon inte skulle göra något, (vad skulle hon kunna göra, jag var ju död liksom ;D) så jag undvek blicken och fortsatte trösta henne. Hon påminde om en tjej som jag gick i gymnasiet med.

Sen drömde jag om att jag vill ringa Mr. Meur, för att jag ville be om kopior på mina betyg från skolan. Han mindes inte riktigt vem jag var, och då gick han in på eniro för att söka upp mig, då jag möts av en förvånande röst, för självklart så står det på eniros hemsida att jag är “död, avliden”. Han snackade ju i telefon med en död person, så det var ju inte så konstigt att han betedde sig som han gjorde. Men jag trodde att han satt och grävde fram mina betygpapper, tyst som han är, men sen frågade jag var han gjorde. Han sa att han sökte upp massa hemsidor om döda människor och hur/varför man får kontakt med dem. Då blev jag arg och la på. Och jag vet att jag egentligen inte pratade med Mr. Meur, jag pratade med någon annan Mr… som hade liknande namn som Meur, men jag tänkte saksamma, han är också lärare och kan nog hjälpa mig. Jävla sjuk dröm.

Jag vaknade upp runt 05.24 och kände mig mer äcklad än rädd. Det var en obehaglig dröm. Kände mig lättad efter att ha vaknat iallafall, jag lever ju! om tur är så har jag en pojkvän som är vaken vid den tiden och är påväg till jobbet. Jag skrev ett lamt sms, och så ringde han mig 40 minuter senare, påväg till jobbet. Hade jag lite att spilla ut. Han tycker bara att jag är konstig, men det är jag ju.

Jag vet att jag har drömt en massa massa mer än det här inatt, relaterat till min död, ofcourse… vad är det som händer med mig? Vad försöker jag säga till mig själv?

Jag har väl lite att luska på just nu… kanske.

0 kommentarer: