15 februari 2011

How i’ve been

_MG_5975 Idag har varit en riktigt slappar dag. Har legat på sängen med en påse nom nom och kikat på det nya How I Met Your Mother-avsnittet och filmen Due Date, som inte föll mig i smaken. Många tycker om den filmen, men jag gillar inte filmer där man ska ta sig någonstans, eller har ett mål att ta sig till ett ställe, och man kommer typ aldrig fram förrän en evighet. Och sånt mår jag lite illa av… konstigt jag vet. Men det påminner väldigt mycket om mardrömmar då jag t.ex drömmer om att jag ska ta mig till skolan, men det tar skitlång tid tills jag kommer fram, eller så kommer jag aldrig fram, för att jag har glömt nåt hemma, eller för att någon stoppar mig i gatan, eller att jag tror att jag springer fast går i snigelfart, och paniken när jag tittar på klockan för självklart är det en speciell tid man ska vara på stället. Blir lätt illamående när jag tänker tillbaka till såna drömmar när jag vaknat upp. Och därför gillade inte jag filmen Due Date. Likaså tecknade filmen Alice i Underlandet, där hon typ ALDRIG kommer hem.. därför har jag inte något direkt sug på att ta och se den nya versionen. Eller filmen Supersugen, som många gillar så himla mycket. Nördarnas uppgift är att köpa alkohol till en fest, och det händer massa konstiga grejer på vägen. Usch… nä. Den enda filmen jag tyckte om som har liknande händelser är i sånt fall Bubble Boy. Säkert för att jag hade en grej för Jake Gyllenhaal. Vem har inte haft det liksom? ;)

Nu ligger jag här och har inte en blekaste aning om vad jag ska hitta på… har satt på Sex and the city 2 i bakgrunden. Ooooh, jag har ändrat fotona på layouten :) Fina bilder!

Jag ser en ganska grå och tråkig vecka framför mig. Har typ inget att göra, förutom att träna, och sen i helgen så blir det jobb igen. Det var mycket roligare förra veckan. Då jag var i Karlstad. Jag åkte ju bil med Rickard förra onsdagen till värmland. Gick väldigt bra faktiskt. Men efter att ha åkt förbi Örebro måste vi ha snackat alldeles för mycket, för helt plötsligt så åkte vi på fel väg. Vi hamnade på något konstigt sätt på E20, när vi ska stå på E18. Så vi fick ta en liten detour till en väg som heter 205:an, som ledde oss till världens minsta lilla väg, hala vägar, och en liten pojke ute på gatan (civilisation, yaaay) som vinkade till oss mitt på vägen… som fick oss att skratta. Lite senare på vägen så skriker Rickard “Eeeeennn ÄÄÄÄLLGGG!!!!!!!” En söt älg satt bredvid vägen och chillade lite, men tror att den började bli lite skraj när vi saktade in. Men fan vad söt den var, och så nääääära. Kunde inte ha varit mer än två meter ifrån oss. Liten magisk upplevelse då jag inte har sett en älg på så nära håll, om ens ever?? Men vi lyckades komma till Karlstad en väldigt schysst tid.

_MG_6014_MG_6005

Torsdagen däremot, det var då allt typ gick åt helvete. Torsdag morgon rättare sagt, då ingen i Sverige var vaken. Då kom snöstormen. Trodde faktiskt inte att det skulle vara så allvarligt, men det var ju så mycket mer än vad jag hade kunnat tro. När Mattias jobbade så passade jag på att vara med Rickard och hans vän Filippa. Vi åkte bl.a till IKEA och kikade runt lite, och påvägen hem till henne så gick allt käpprätt åt helvete. Hennes parkeringsställe är vid en liten nerförsbacke, och det hade snöat så pass mycket under hela dagen att bilen inte kunde ta sig upp för backen. Det fanns en tjej framför oss som försökte ta sig upp med sin bil genom att skotta lite fram och bak, men vi fick tillslut hjälpa att putta upp henne. Sen fick jag och Filippa putta vidare vår bil när Rickard försökte köra. Jag ramlade och slog mig lite i benet (har världens äckligaste blåmärke på vänsta låret nu). Efter all frustration så åkte jag och Rickard till Mitticity och för att fika och värma upp oss och vi bara dog lite. Sen köpte han en spade och borste/skrapare till bilen. Sen skjutsade han mig hem till Mattias, där jag fick vänta på älsklingen. Och det var sista åkturen med Rickard den veckan.

På fredag så hade jag inte mycket att göra under dagen. Men det hade iallafall slutat snöa, och med tanke på hur rastlös jag var så bestämde jag mig för att vara en snäll flickvän och skotta lite på framsidan av huset, så Mattias slapp göra det efter jobbet. Det är fan inte lätt det där. Jag svettades som en svettig munk. Men det gick fort. Jag åkte in till stan istället, men fanns inte mycket jag ville göra där egentligen, jag var bara uttråkad hemma. Men köpte ett par jeggings iallafall! När Mattias hade kommit hem så vart det smörgåstårta till middag. Mums! Loy-KrathongOch sen åkte vi ut för att tända lite hjärtformade khom loy ljuslyktor, för att symbolisera vår kärlek och en liten tidig alla hjärtans dag-firande, då vi förmodligen inte skulle hinna göra något på måndag då det var alla hjärtans dag. Dem lyste bra och var riktigt stora och mysiga, men det var lite för mycket vind, så den första åkte bort, riktigt riktigt långt bort, men det var häftigt att se att den fortfarande överlevde med tanke på hur långt bort den hade kommit. Vi får ta och göra det där en annan gång då det är lite mer vindstilla…

 _MG_6070_MG_6081

Helgen var en riktig mysarhelg med världens bästa sällskap, och på söndag kväll så var det någon slags prisutdelning på Rally Sweden som hölls på Stora Torget i Karlstad, så vi åkte dit och stod bland folkmassan och tittade på. Det var mysigt, men jag frös riktigt jävla fort. Och att det ska ta sån tid att lämna över priser… jag hade tillslut ingen känsel i fötterna, men efter det så satte vi oss i bilen och så tog han mig på en mysig bilrunda runt Karlstad, åkte till nya ställen som jag inte hade sätt än. Är jag förvirrad efter att ha sett så mycket? Ja, det kan jag påstå!

Men på söndag så var det faktiskt dags att åka hem till Stockholm. Men jag ville inte åka bort från honom riktigt då, det vill jag ju egentligen aldrig göra, men har inte så mycket val just nu.  Men så vi beslutade oss för att jag skulle stannade en dag till och åka på måndag morgon istället! Tur det, för enligt nyheterna så vart det ca 6 timmar förseningar med det tåget jag skulle ha åkt på pga elfel (nedriven kontaktledning, mer info här) mellan Kristinehamn – Degerfors. Inte för att det var riktigt bättre där på måndagen, för detta fel skulle pågå till slutet av veckan (men jag tror att de har fixat det nu). Men först så var tåget ca en halvtimme försenat, och sen efter att ha bara åkt en station i tåget, så fick vi gå av och ta en buss till en annan station för att sedan åka tåg igen. Kort och gott så var jag framme i Stockholm ca 15:30 istället för 13:30. Så lite pissed off var jag, hela dagen igår låg jag hemma och var trött efter resan. Så himla omständigt!

Så det är skönt att vara hemma igen, samtidigt som jag inte ville lämna Karlstad. Jag hade det bra där, faktiskt. Vädret var ju minst sagt lika dåligt här som där.

But now i’m back here, in my bed. Kanske dags att sova?

0 kommentarer: