06 februari 2011

Not so amused…

Imorse vaknade jag upp efter en jobbig natt som jag knappt sov igenom.. gick jättedåligt på sov-fronten. Så jag var ju sådär halvt glad och otaggad inför att jobba, men efter några stänk vattendroppar på kroppen så började jag sakta men säkert vakna till liv igen.

Mitt SL-kort tog slut igår, så innan jag skulle bege mig till bussen så var jag tvungen att gå till tågstation för att fylla på mitt SL-kort. Trycker in PIN-koden… väntar… “medges ej” “Öööööh… va?” tänkte jag i samma sekund som jag försöker återigen på nytt. “Medges ej”. Vafan är det som händer?! Jag hade ju fan inte tid med detta, bussen går om 6 minuter.

Uppdaterar mitt kontostatus på Bankdroid som inte kan uppdatera mina saldon. Jag blir sepe och blir tvungen att surfa in på min fantastiska bank på mobilen, där det står på internettjänsten att de har stängt pga underhållning mellan kl 05.00 – 10.00. Vilket betydde enligt dem – kan inte använda internettjänsten, inte använda uttagsautomater, inga kortköp!!!!!!! Hur fan skulle jag kunna ta mig till jobbet utan ett laddat SL-kort? Jag hade inte så mycket val, än att köpa mig ett jävla SMS-biljett för 30 spänn. Helvete vad arg jag blev!

Och inte nog med det så slutar det inte hemma. När jag är går in på mitt konto så ser jag att de har reserverat beloppet på SL-kortet som jag inte betalat för, alltså så kan jag inte utnyttja dem. Varför var de tvungna att frysa någonting som inte ens gått igenom köpet? Kunde de bara inte skitit i det för en gångs skull? Ser jag att de har dragit av pengarna från mitt konto officiellt nästa vecka, utan ett påfyllt SL-kort, då kommer någon bli halshuggen!!

Hur fan har en bank mage till att stänga av alla nödvändiga funktioner på en söndag morgon? Tror de inte att folk är vakna innan klockan 10.00? Tror de inte att folk behöver köpa SL-kort, eller kanske en resa till ett varmare land när de står där vid receptionen i Arlanda klockan 7 på morgonen och håller på köpa biljetter? Eller att pensionärer behöver köpa banan på coop när de står väntandes vid entredörren? Eller att folk behöver köpa den dära morgonciggen, kaffekoppen, red bullen, bullen och allt annat för att vakna på morgonen? Eller att folk behöver betala taxin för hemresan efter att ha festat loss under natten?

Nordea – inte så bra bank som jag trodde… en gång i tiden. Not cool.

invalidisk bank

0 kommentarer: