13 mars 2011

Helg med Mattias!

Har haft en helt underbar vecka sen Mattias kom till Stockholm. I fredags så tog vi en långpromenad runt heeela stan kändes det som. Väldigt mysig känsla med tanke på att det var i princip det vi gjorde första gången vi träffades. Vi promenerade runt i stan och njöt av varandras sällskap! Lite blåsigt, men vi överlevde. Fossingarna fick lite stryk, men vi åkte hem nångång efter kl fem. Men sen blev det restaurangbesök på Barcelona Tapas Bar. Igen för min del. Men det är ju så gott!!

IMG_7220_MG_7115_MG_7165_MG_7209

Igår var vi bara hemma och gjorde absolut ingenting. Den enda gången vi gick ut var för att lämna ett paket och handla mat för kvällen. Det är farligt att gå in i matbutiker, för den där Mattias blir suktad av alla bullar och bakelser som finns där. Han hittade ett paket semlor… så igår kändes som värsta semmeldagen, och att man bara åt och åt heeela tiden. Liten mysig fika med semla mitt på dagen. Och jag som inte är sådär jätteförtjust i semla. Men jag åt en halv iallafall :) det är ju bara bröd och grädde typ?

Men sen till middag blev det hemgjorda köttbullar (och med det menar jag färdigrullade i butik och sen stekas. Lat, i know!! Men sjukt mycket godare än färdigstekta) med potatis och stekta champinjoner. ÅÅÅÅÅÅÅÅh, så gott det var! Sen blev det repris av Avatar. Var så längesen jag såg den.

Men idag tror jag nog att jag ska försöka ta ut honom på långpromenad igen. Det behövs känner jag! Så typiskt att det ska vara molnigt och blåsigt när man vill gå ut, men igår var det ju solsken och 5 plusgrader, nä, då sitter vi hemma. Stupid..

_MG_7193_MG_7196 _MG_7224

2 kommentarer:

Gaymasen sa...

Haha tack så mycket! Och jag förtrollas alltid av alla dina härliga bilder. Älskar ljuset och allt du får till. Jättefint. :) Kram

Daniel sa...

åh ser sååå härligt ut! Å nami god mat!