01 juni 2011

Green!

Idag har jag vari jätteduktig och städat hela lägenheten. You know, once I get started I never quit.

Jag har plockat, slängt och sorterat, dammsugit, skrubbat badkaret, handfat och toalett, torkat speglarna, torkat av alla bord, TVn, tavlor etc och moppat alla golv man kan hitta i huset. Nu är det rent rent rent! Skönt att det är så rent. Nu har jag bara några påsar med tidningar vid ytterdörren som jag måste iväg och slänga, men har inte så stor lust att gå ut, så som jag ser ut just nu.

Nu är huset redo för att välkomna min kära mor hem från thailand. Ska nog ta och springa ner till centrum och handla någon fin blomma och trisslott som kan ligga på köksbordet när mamma kommer hem, med tanke på att det var mors dag i söndags. Klurigt att ge henne nåt när hon är 8277km från mig.

Men min syster har däremot kommit hem. Redan för en vecka sen, kanske lite mer. Hursomhelst så hälsade jag på henne i måndags för att kolla läget. Jag hade bett om att få något roligt från thailand. Helst några snygga mobilskal eftersom Sverige vägrar köpa in några snygga HTCskal, men det kryllar ju Iphoneskal *suck*. Hon ringde mig nån dag då hon befann sig i ett stort köpcenter i Bangkok, i en butik vid namnet Beauty Mobile, som många nu känner till för att Foki gör sina egna skal där. Hon bad mig att ge ut tre färger som jag ville ha på ett skal. Ja visste absolut inte vad jag ville ha, men tillslut så rabblade jag bara upp färgerna svart, vit och grön. Resultatet:

_MG_8055

Mobilen väger en massa när den sitter i, och den är ju rolig att titta på. Sen så står ju mitt smeknamn på den också, det gillar jag.

Men dessvärre kommer jag nog inte kunna gå ut med den pga två enkla anledningar:

1 – så fort jag taffsar på den så  går mycket krimskrams av, så man kan ju tänka sig att den ligger i bitar om jag läger mobilen i väskan. Så den är oerhört ömtålig.

2 – jag kommer ju inte kunna lägga mobilen på tex lunchbordet på jobbet när jag ska käka utan att någon ska glo och ta på den.

I don’t like attention. And this is all about attention.

Så den här bilden är den enda folk kommer kunna se av mitt mobilskal!

0 kommentarer: