01 juni 2011

Ville vara godhjärtad.

Nu har jag varit ute och pantat flaskor, handlat kattmat och päronjuice för pengarna, och hämtat ett paket. Tänkte när jag var påväg dit att om jag ser en person som sitter och gräver i papperskorgar efter flaskor och burkar att panta så kan jag likagärna ge den personen min påse. Tycker så synd om dem. Plus att jag inte orkade stå där i centrum och panta massa burkar för att verka som en alkis. Iofs så fanns det typ bara massa läskflaskor. Men jag såg ingen person där ute som letade efter pant. Tills jag nästan pantat klart, då dyker en upp några meter bakom mig och gräver i papperskorgarna. Tänkte vara snäll och ge honom kvittot på pengarna, om han inte var så jävla snabb på att springa iväg till andra sidan centrum. Jag orkade inte jaga honom. Synd.

.

Nu väntar jag bara på att det ska gå några timmar tills Bella slutar. Ska åka och hälsa på hennes nya lägenhet och käka middag. Sen kommer Mattias, anländer kl 22:01 till Stockholm. Snart så. Äntligen. Då åker vi hem och myser en massa!

_MG_8067_MG_8034

0 kommentarer: